Çocuk Gelişimi - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı 50
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi EA
Program İçeriği

Çocuk Gelişimi Bölümünün Amacı/Hedefi

Çocuk Gelişimi Bölümü sağlık, eğitim ve sosyal alanlarda ve çocuk olan olan her kurumda görev alabilecek tipik gelişim gösteren, özel gereksinimli, akut ve kronik hastalığı olan, korunmaya muhtaç ve gelişimsel risk altındaki 0-18 yaş grubu çocuk ve ergenlerin gelişimlerine yönelik tanı ve değerlendirme yapabilecek, aile danışmanlığı yapabilecek, gelişimsel destek programları hazırlayıp uygulayabilecek, teknolojik, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanan, bilimsel yaklaşımı benimsemiş ve etik değerlere bağlı çocuk gelişimci yetiştirmek amacını taşımaktadır.

 

Çocuk Gelişimi Bölümü Kuruluşu

İstanbul Gedik Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde yer alan Çocuk Gelişimi Bölümü 2017 yılında kurulmuştur. 

 

Çocuk Gelişimi Bölümünün İçeriği

Çocuk Gelişimi Bölümü  öğrencileri mesleki eğitim ve öğretim programı çocuk gelişimi alanına yönelik  temel bilimler sağlık, çocuk gelişimi, eğitim, özel eğitim alanı ile ilgili dersleri almaktadırlar. Sağlık alanında; anatomi, fizyoloji, tıbbi biyoloji ve genetik, anne ve çocuk sağlığı, anne ve çocuk beslenmesi, nörolojik gelişim, gelişimsel psikopatoloji, hastane ve sağlık kuruluşlarında çocuklar, sağlık kuruluşlarında alan uygulamaları, çocuk gelişimi alanında; çocuk gelişimine giriş, psikolojiye giriş, gelişim psikolojisi, öğrenme psikolojisi, aile ve yaşam döngüsü, ergenlik, çocuklarda oyun gelişimi, psikomotor gelişim, gelişimsel tanı ve değerlendirme yöntemleri, eğitim alanında; Çocuk ve aile ile etkili iletişim  kurabilme bilgi ve yöntemleri , temel matematik, sosyolojiye giriş, felsefeye giriş, yaratıcı drama, aile eğitimi ve rehberlik, topluma hizmet uygulamaları, erken müdahale, okul öncesi eğitime giriş, eğitimde program geliştirme, davranış problemleri ve bunlarla başa çıkma  yönetimleri ve aileye yardım planlama uygulama, okul öncesinde eğitim modelleri, bebeklikte ve erken çocuklukta gelişimsel destek programları, okul öncesinde gelişimsel destek programları, gelişimsel değerlendirme-tanılama ve izleme, bebeklik ve erken çocukluk dönemi uygulamaları, özel eğitim alanında; özel eğitime giriş, zihinsel engel, otizm ve öğrenme güçlükleri, iletişim ve dil bozuklukları, kaynaştırma, üstün yetenekli çocuklar, özel eğitim uygulamaları derslerine ek olarak da bilgisayar, çocuk hakları ve hukuku, çocuk ihmali-istismarı ve korunmaya muhtaç çocuklar, bilimsel araştırma yöntemleri, biyoistatistik, kurumsal yönetim dersleri almaktadırlar. Çocukla ilgili tüm kuruluşlarda  gözlem ve etkin uygulamalar yapma ,proje çalışmaları gerçekleştirmedir. 

 

Kazanılan Derece 

Mezuniyet şartlarını yerine getiren öğrenciler "Çocuk Gelişimi Bölümü" lisans diploması derecesi almaya hak kazanırlar. 

 

Kabul Koşulları 

Çocuk Gelişimi Bölümü Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı sonucu elde edilen EA puan türü ile Çocuk Gelişimi Bölümüne öğrenci kabul alınmaktadır. Eğitim dili Türkçedir. 

 

Önceki Eğitimin Tanımlanması

Çocuk Gelişimi Bölümü'ne önceki öğrenmenin tanınması, dikey, yatay, ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu kapmasında değerlendirilmektedir. 

 

Ölçme ve Değerlendirme 

Sınavlar, değerlendirme ve notlandırma işlemleri “İstanbul Gedik Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Detay/43785) uyarınca yapılmaktadır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Dersler” bölümünde ilgili dersin ayrıntıları kısmında detaylı olarak açıklanmıştır. 
 

 

Yeterlik Koşulları 

Çocuk Gelişimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Dereceyi alabilmek / Programı tamamlamak için mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarı ile tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlik koşuludur. 

 

Program Profili

Program dili Türkçedir. 3 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve  2 Araştırma Görevlisi tarafından eğitim  öğretim ve araştırma faaliyetleri yürütülmektedir. Bölüm dersleri Çocuk Gelişimi alana ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersleri kapsamaktadır. Öğrenciler Okul Öncesi, Özel Eğitim ve Sağlık alanında uygulama/stajlara katılmaktadır. 240 AKTS' yi tamamlayan öğrencilerimiz 8. yarıyılın sonunda "Çocuk Gelişimci" unvanını alarak mezun olurlar.

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yeterlilik Türlerine göre; lisans derecesi/diploması Seviye 6 olarak tanımlanmaktadır. 

  
TYYÇ Seviyesi Yeterlilik Türü Adı Sorumlu Kurum
6 Lisans Diploması Yükseköğretim Kurumu
Meslekî Yeterlilik Belgesi Meslekî Yeterlilik Kurumu
 
 
Seviye 6 olan lisans eğitimi sonunda elde edecekleri bilgi, beceri ve yeterlilikler açısından tanımlanan öğrenme çıktıları/yeterlikleri genel olarak şu şekilde tanımlanmaktadır:
 
6. SEVİYE BİLGİ Bir iş veya öğrenme alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahip olma
BECERİ
 
Uzmanlık gerektiren bir iş veya öğrenme alanında, karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli, uzmanlık ve yenilik niteliği gösteren ileri düzeyde becerilere sahip olma
 
YETKİNLİK Öngörülemeyen iş veya öğrenme ortamlarında sorumluluk alarak karar verme ve bu ortamlarda karmaşık teknik veya meslekî faaliyet veya projeleri yönetme
Kişilerin ve grupların meslekî gelişiminin yönetiminde sorumluluk alma
Bir iş veya öğrenme alanına yönelik hayat boyu öğrenme yaklaşımının kavramları, politikaları, araçlarının uygulaması ve bunların örgün ve yaygın eğitim ile serbest öğrenme yollarıyla ilişkisi konusunda deneyim sahibi olma
Bir iş veya öğrenme değerlendirmesinde bulunurken toplumsal ve etik değerlerin farkında olma

 

Çalışma Alanları  

Çocuk Gelişimci Çalışma Alanları;

  • Sağlık Bakanlığına Bağlı Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarda; 
  • Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlama Merkezleri (AÇSAP), 
  • Toplum Sağlığı Merkezleri (TSM), 
  • Kamu Hastaneleri ve Yatan Hasta Servisleri, 
  • Kamu Hastaneleri ve Çocuk İzlem Merkezleri (ÇİM)
  • Kamu / Üniversite Hastaneleri ve Gelişimsel Pediatri Bilimleri vd., 
  • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına Bağlı Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarda; 
  • Aile Danışma Merkezleri, 
  • Çocuk Koruma, İlk Müdahale ve Değerlendirme Birimi (ÇOKİM), 
  • Çocuk Destek Merkezleri (ÇODEM), 
  • Özel ve Resmi Bakım Merkezleri vd., 
  • Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarda; 
  • Resmi ve Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında 
  • Mesleki ve Teknik Liseler 
  • Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri 
  • Hayat Boyu Öğrenme Müdürlüğü Halk Eğitim Merkezleri 
  • Rehberlik ve Araştırma Merkezleri vd., 
  • Adalet Bakanlığına Bağlı Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarda, Kültür ve Turizm Bakanlığına Bağlı Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarda, belediyelere bağlı kurum ve kuruluşlarda, üniversitelerde akademik personel, uygulama birimlerine uzman, idareci ve proje yürütücüsü, kendi kurumlarında girişimci olarak görev alabilmektedir. 
  • UNICEF, LÖSEV, ILO ve gönüllü kuruluşlarda ve sivil toplum örgütlerinde de istihdam edilmektedir. 
 
Çalışma Koşulları
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencileri tam zamanlı ve yarı zamanlı olarak çalışabilmektedirler. 
Bölüm Başkanı
Dr. Öğretim Üyesi Tansen TAYGUR ALTINTAŞ
Tarihçe
Çocuk Gelişimi Bölümü 2017 yılında kurulmuştur.
Kazanılan Derece
Mezuniyet şartlarını yerine getiren öğrenciler “Çocuk Gelişimi” alanında lisans diploması derecesi alırlar.
Kabul Koşulları
Çocuk Gelişimi Bölümü Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu elde edilen (EA) puan türüne göre öğrenci almaktadır.
Üst Kademeye Geçiş
Mezunlar aynı bölümde veya bazı başka alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilirler. Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Çocuk Gelişimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarı ile tamamlamak (GM, DZ, K, FD, FF) ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Mezun İstihdam Olanakları
Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtları, Sağlık Bakanlığı Aile Sağlığı Merkezleri, çocuk hastaneleri, Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk mahkemeleri, Milli Eğitim Bakanlığı; Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri, Halk Eğitim Merkezleri, Talim Terbiye Kurulu, okul öncesi eğitim kurumları, rehabilitasyon merkezleri, radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesi, çocuk tiyatroları ve çocuk filmleri, çocuklara yönelik kitap, dergi, gazete gibi yayınların hazırlanması, eğitsel oyuncak üretimi, UNICEF, ILO ve gönüllü kuruluşlar, Sivil Toplum Kuruluşları'nda çocuk gelişimcisi istidam edilmektedir.
Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.

Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.0
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0

GM- Girmedi, TK- Tekrar, DZ-Devamsız, TR-Transfer Dersler, G-geçti, K-Kaldı, ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler, ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler



https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=5591&lang=tr