Çocuk Gelişimi - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı 50
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi EA
Program İçeriği

Çocuk Gelişimi Bölümünün Amacı



Çocuk Gelişimi Bölümü sağlık, sosyal alanlarda ve çocuk olan olan her kurumda görev alabilecek normal gelişim gösteren, özel gereksinimli, akut ve kronik hastalığı olan, korunmaya muhtaç ve gelişimsel risk altındaki 0-18 yaş grubu çocuk ve ergenlerin gelişimlerine yönelik tanı ve değerlendirme yapabilecek, aile danışmanlığı yapabilecek, gelişimsel destek programları hazırlayıp uygulayabilecek, teknolojik, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanan, bilimsel yaklaşımı benimsemiş ve etik değerlere bağlı çocuk gelişimci yetiştirmek amacını taşımaktadır.



Çocuk Gelişimi Bölümünün Genel İçeriği



Bölüm öğrencileri sağlık, çocuk gelişimi, eğitim, özel eğitim alanı ile ilgili derslerin yanı sıra mesleki yeterlilikleri ile ilgili baz ek dersler de almaktadırlar. Bu dersler sağlık alanında; anatomi, fizyoloji, tıbbi biyoloji ve genetik, anne ve çocuk sağlığı, anne ve çocuk beslenmesi, nörolojik gelişim, gelişimsel psikopatoloji, hastane ve sağlık kuruluşlarında çocuklar, sağlık kuruluşlarında alan uygulamaları, çocuk gelişimi alanında; çocuk gelişimine giriş, psikolojiye giriş, gelişim psikolojisi, öğrenme psikolojisi, aile ve yaşam döngüsü, ergenlik, çocuklarda oyun gelişimi, psikomotor gelişim, gelişimsel tanı ve değerlendirme yöntemleri, eğitim alanında; Çocuk ve aile ile etkili iletişim  kurabilme bilgi ve yöntemleri ,, temel matematik, sosyolojiye giriş, felsefeye giriş, yaratıcı drama, aile eğitimi ve rehberlik, topluma hizmet uygulamaları, erken müdahale, okul öncesi eğitime giriş, eğitimde program geliştirme, davranış problemleri ve bunlarla başa çıkma  yönetimleri ve aileye yardım planlama uygulamai, okul öncesinde eğitim modelleri, bebeklikte ve erken çocuklukta gelişimsel destek programları, okul öncesinde gelişimsel destek programları, gelişimsel değerlendirme-tanılama ve izleme, bebeklik ve erken çocukluk dönemi uygulamaları, özel eğitim alanında; özel eğitime giriş, zihinsel engel, otizm ve öğrenme güçlükleri, iletişim ve dil bozuklukları, kaynaştırma, üstün yetenekli çocuklar, özel eğitim uygulamaları derslerine ek olarak da bilgisayar, çocuk hakları ve hukuku, çocuk ihmali-istismarı ve korunmaya muhtaç çocuklar, bilimsel araştırma yöntemleri, biyoistatistik, kurumsal yönetim dersleri almaktadırlar. Çocuk la ilgili tüm kurulşlarda  gözlem ve etkin uygulamalar yapma ,proje çalışmaları gerçekleştırme.


Bölüm Başkanı
Dr. Öğretim Üyesi Tansen TAYGUR ALTINTAŞ
Tarihçe
Çocuk Gelişimi Bölümü 2017 yılında kurulmuştur.
Kazanılan Derece
Mezuniyet şartlarını yerine getiren öğrenciler “Çocuk Gelişimi” alanında lisans diploması derecesi alırlar.
Kabul Koşulları
Çocuk Gelişimi Bölümü Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu elde edilen (EA) puan türüne göre öğrenci almaktadır.
Üst Kademeye Geçiş
Mezunlar aynı bölümde veya bazı başka alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilirler. Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Çocuk Gelişimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarı ile tamamlamak (GM, DZ, K, FD, FF) ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Mezun İstihdam Olanakları
Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtları, Sağlık Bakanlığı Aile Sağlığı Merkezleri, çocuk hastaneleri, Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk mahkemeleri, Milli Eğitim Bakanlığı; Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri, Halk Eğitim Merkezleri, Talim Terbiye Kurulu, okul öncesi eğitim kurumları, rehabilitasyon merkezleri, radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesi, çocuk tiyatroları ve çocuk filmleri, çocuklara yönelik kitap, dergi, gazete gibi yayınların hazırlanması, eğitsel oyuncak üretimi, UNICEF, ILO ve gönüllü kuruluşlar, Sivil Toplum Kuruluşları'nda çocuk gelişimcisi istidam edilmektedir.
Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.

Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.0
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0

GM- Girmedi, TK- Tekrar, DZ-Devamsız, TR-Transfer Dersler, G-geçti, K-Kaldı, ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler, ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler



https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=5591&lang=tr