Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
2
|
Azami Süresi (Yıl)
|
4
|
Kontenjanı
|
|
Staj Durumu
|
Var
|
ÖSYM Tipi
|
TYT
|
Program İçeriği
Anestezi Programı 2024-2025 Müfredatı Ders İçerikleri
I. YARIYIL
1.YARIYIL |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
ANE107 |
TEMEL ANESTEZİ - I |
2 |
2 |
3 |
6 |
ANE109 |
ANATOMİ VE FİZYOLOJİ |
3 |
0 |
3 |
5 |
ANE111 |
TIBBİ TERMİNOLOJİ |
2 |
0 |
2 |
3 |
ANE113 |
İLK YARDIM |
2 |
0 |
2 |
4 |
ANE115 |
SİSTEM HASTALIKLARI |
2 |
0 |
2 |
4 |
IK101 |
KARİYER PLANLAMA |
1 |
0 |
1 |
2 |
ÜNİV101 |
ÜNİVERSİTE HAYATINA GİRİŞ |
1 |
0 |
1 |
0 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I |
2 |
0 |
2 |
2 |
TUR101 |
TÜRK DİLİ – I |
2 |
0 |
2 |
2 |
ING101 |
İNGİLİZCE - I |
2 |
0 |
2 |
2 |
Toplam |
19 |
2 |
20 |
30 |
ANE107 TEMEL ANESTEZİ-I (2+2) 3 AKTS(6)
Genel anestezi öncesi hastayı değerlendirme, Genel anestezi öncesi malzeme ve hasta hazırlığı, Hasta pozisyonları, Monitörizasyonu, Anestezi indiksiyonu, Hava yolu açıklığı, Endotrakeal entübasyon, Alternatif hava yolu yöntemleri, Santral kateterizasyon, Genel anestezinin idamesi, Monitörizasyon izlemi, Genel anestezi uygulamasını sonlandırma, Anestezi sırasında ve sonrasında gelişebilecek komplikasyonlar, Sistem hastalıklarında genel anestezi uygulamaları.
ANE109 ANATOMİ VE FİZYOLOJİ (3+0) 3 AKTS(5)
İnsan vücudunu oluşturan yapıtaşları, hücreler, organlar ve organizma oluşum basamaklarının anlatılmasını içerir. Organizmayı oluşturan Sinir Sistemi, Kardiyovasküler Sistem, Gastrointestinal Sistem, Üriner Sistem, Genital Sistem, Endokrin Sistem Anatomisi genel olarak anlatılır. İskelet ve Kas Sistemi detaylı bir şeklide işlenir. Fizyolojiye giriş, vücuttaki sıvı bölükleri, hücre fizyolojisi, kas fizyolojisi, dolaşım fizyolojisi, solunum fizyolojisi, sindirim sistemi fizyolojisi, boşaltım sistemi fizyolojisi, üreme sistemi fizyolojisi, endokrin sistem fizyolojisi, sinir sistemi fızyolojisi, duyu fızyolojisi.
ANE111 TIBBİ TERMİNOLOJİ (2+0) 2 AKTS(3)
Tıbbi Terminoloji temel ilkeleri, sözcük yapısı, vücudun düzlemleri ve eksenleri, İnsan vücudundaki sistemler ile ilgili genel bilgiler, anatomik terimler, semptom terimleri, laboratuvar terimleri, tanı ve cerrahi terimler.
ANE113 İLK YARDIM (2+0) 2 AKTS(4)
Herhangi bir kaza ya da yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin tıbbi yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması yada durumun daha kötüye gitmesini önleyebilmek amacıyla, olay yerinde, tıbbi araç gereç aranmaksızın, mevcut araç ve gerekçelerle yapılan ilaçsız uygulamalardır
ANE115 SİSTEM HASTALIKLARI (2+0) 2 AKTS(4)
Solunum sistemi hastalıkları; tedavi ve bakımı,Sinir sistemi hastalıkları; belirti ve bulguları, Dolaşım sistemi hastalıkları; belirti ve bulguları ile tedavisi, Sindirim sistemi hastalıkları belirti ve bulguları ile tedavi ve bakımı,Kan hastalıkları belirti ve bulguları, Üriner sistem hastalıkları; belirti ve bulguları, Endokrin sistemi hastalıkları; belirti ve bulguları
IK101 KARİYER PLANLAMA (1+0)1 AKTS ( 2 )
Kariyer Merkezlerinin ve Faaliyetlerinin Tanınması: Öğrencinin Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olmasının sağlanması ve Kariyer Merkezi ile öğrenci arasında bağ kurulması. • Öz Farkındalığın Artırılması: Öğrencinin; zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik gibi kavramları öğrenmesi ve bu kavramların kariyer ile olan bağlantısını kurması. • Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi: Öğrencilerin, kamu sektörü, özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri tanıması, sektörler arası farklılıkları kavraması ve bu sektörlerdeki çalışma hayatını görmesi. • İnce Becerilerin Geliştirilmesi: Kariyer sürecinde ince becerilerin geliştirilmesinin önemi hakkındaki farkındalığın artırılması. • Kariyer Planlamasına Katkı Sağlamak için Yapılabilecek Faaliyetlerin Keşfedilmesi: Öğrencilerin üniversite hayatları boyunca dersleri dışında kariyerlerine katkı sağlayabilecek faaliyetler konusunda bilgilendirilmesi. • Uluslararası Değişim Programlarının Tanınması: Öğrencilerin, uluslararası değişim programlarının kişisel gelişime ve akademik hayata sağladığı katkıları ve kariyer planlarına olumlu yansımaları hakkında farkındalık kazanması. • Yetenek Kapısının Tanınması: Öğrencinin Yetenek Kapısı yoluyla Kariyer Merkezlerinden danışmanlık alınabileceğini, fuar, seminer, çalıştay gibi faaliyetlere ve staj ilanlarına başvuru yapılabileceğini öğrenmesi.
ÜNİV101 ÜNİVERSİTE HAYATINA GİRİŞ (1+0)1 AKTS ( 0)
Ders kapsamında öğrencilere İstanbul Gedik Üniversitesi akademik ve idari birimleri ile sunulan imkanlar tanıtılır, eğitim yönergeleri hakkında bilgi verilir, Üniversite ortamında yürütülen kültürel ve bilimsel etkinliklere yönlendirme yapılır. Üniversite dışında öğrencilere şehir hakkında gerekli olan genel bilgiler sunulur.
ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (2+0) 2 AKTS (2)
İnkılap, ihtilal, reform kavramlarının açıklanması. Osmanlı Devletinin yapısına kısa bir bakış. Osmanlı Devletini kurtarma çabaları. Tanzimat ve Meşrutiyet dönemleri. Osmanlı Devletinin çöküş nedenleri. Türk Devriminin başlaması. İzmir’in işgali. Türk İhtilalinin başlaması. Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı. Kongreler dönemi. Amasya Genelgesi. Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi. Misak-ı Milli ve İstanbul’un işgali. T.B.M.M.’nin açılışı. Ulusal Devlete karşı doğan tepkiler, Ayaklanmalar Düzenli ordunun kuruluş. Ulusal devletin iç ve dış siyaseti. Askeri cepheler ve savaşlar. Kurtuluş Savaşı’nın hukuksal sonuçları. Lozan Konferansı ve Antlaşması
TUR101 TÜRK DİLİ I (2+0) 2 AKTS(2)
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi: Dil-Kültür münasebeti. Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin gelişimi ve tarihi devreleri. Türk Dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları Türkçe’de sesler ve sınıflandırılması. Türkçe’nin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. Hece bilgisi. İmla kuralları ve uygulaması. Noktalama işaretleri ve uygulaması. Türkçe’de yapım ekleri ve uygulaması. Türkçe’de isim ve fiil çekimleri. Zarfların ve edatların Türkçe’deki kullanılış şekilleri.
ING101 İNGİLİZCE I ( 2 +0) 2 AKTS(2)
Geniş zaman, iyelik, şimdiki zaman, geniş zamanla kıyaslanması, di’li geçmiş zaman, rivayet bileşik zaman, gelecek zaman, miş’li geçmiş zaman, şart kipi, zaman cümlecikleri, ettirgen çatı. Öğretilen yabancı dili doğru olarak anlayabilme, okuyabilme ve konuşabilme.
II. YARIYIL
2.YARIYIL |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
ANE116 |
TEMEL ANESTEZİ - II |
2 |
2 |
3 |
6 |
ANE118 |
MESLEKİ BECERİLER |
1 |
4 |
3 |
8 |
ANE120 |
FARMAKOLOJİ |
2 |
0 |
2 |
4 |
ANE122 |
ENFEKSİYON KONTROL VE STERİLİZASYON |
2 |
0 |
2 |
4 |
ISS102 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
2 |
0 |
2 |
2 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II |
2 |
0 |
2 |
2 |
TUR102 |
TÜRK DİLİ - II |
2 |
0 |
2 |
2 |
ING102 |
İNGİLİZCE – II |
2 |
0 |
2 |
2 |
Toplam |
15 |
6 |
18 |
30 |
ANE116 TEMEL ANESTEZİ-II (2+2) 3 AKTS(6)
Ameliyathanede, Epidural, spinal, kaudal blok, Kombine spinal epidural anestezi uygulaması, Periferik bloklarda anestezi uygulaması, Rejyonel iv anestezi uygulaması, Monitörize hasta bakımı, Sedo analjezi uygulaması, Ameliyathane dışı anestezi uygulaması yapılacak ortamların standart donanımları, Radyolojik girişimlerde anestezi uygulaması, Endoskopik girişimlerde anestezi uygulaması, Ağrı ünitelerinde girişimsel uygulamalar
ANE118 MESLEKİ BECERİLER (1+4) 3 AKTS(8)
Mesleki kıyafetleri giyme, maske, bone, eldiven kullanma, Steril çalışma koşulları, Güvenlik tedbirleri, Vital bulguları manuel alma, Formları doldurma, Uygulanacak ilaçları hazırlama, İlaç uygulama, Venöz, arterial, kapiller kan alma, İntravenöz sıvı infüzyonu, Kan transfüzyonu, Kan ürünleri transfüzyonu, Aspirasyon, Nazogastrik sonda uygulama, Hastaya oksijen tedavisi
ANE120 FARMAKOLOJİ (2+0) 2 AKTS(4)
Farmakolojiye Giriş, İlaçların Absorpsiyon, Dağılım, Biyotransformasyon ve İtrahı, İlaçların Uygulama Yerleri ve Farmasötik Şekiller, Doz-Konsantrasyon İlişkisi, İlaçların Etki Mekanizması, Reseptörler ve İlaç-Reseptör İlişkisi, İlaç Etkisini Değiştiren Faktörler, İlaç-İlaç Etkileşmeleri, Farmakogenetik, Antibiyotikler ve diğer Kemoterapötikler
ANE122 ENFEKSİYON KONTROL VE STERİLİZASYON (2+0) 2 AKTS (4)
Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisi ve Enfeksiyon hastalıklarında genel epidemiyolojik prensipler Enfeksiyon hastalıklarının nedenleri Mikroorganizmalar ve virulans faktörleri Konak savunma mekanizmaları Bulaşıcı hastalıklarla savaş yöntemleri Hastane enfeksiyonları ve hastane enfeksiyonlarından korunma Sağlık personeli ve el yıkama Üst solunum yolu enfeksiyonları Pnömoniler Viral hepatitler Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve korunma Kan ve kan ürünleri transfüzyonunun enfeksiyöz komplikasyonları Kan ile bulaşan enfeksiyonlar
ISS102 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ (2+0) 2 AKTS ( 2 )
İş güvenliğinin tanımı, kapsamı ve amaçları. İş kazası ve oluş nedenleri, iş kazasının milli ekonomiye etkileri. Yaralanma ve yaralanma dereceleri, yaralanma tekerrür ve şiddet oranları, çevre güvenliğini tehdit edici unsurlar, biyolojik, kimyasal ve fiziksel tehditler. İşyeri güvenliği ve işyerinde meydana gelen kazalar, kazalardan korunma, kaza raporları ve İlk yardım. İş güvenliğinde sorumlular ve sorumlulukları, iş güvenliği eğitimi, ilgili kanun ve tüzükler.
ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II (2+0) 2 AKTS( 2 )
Siyasal devrimin başlaması, Saltanat’ın kaldırılması. Cumhuriyetin ilanı. Halifeliğin kaldırılması. 1924 anayasası. Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası’nın kurulması. Şeyh Sait Ayaklanması. Laiklik. Atatürk’e suikast girişim. Menemen olayı. Hukuk Devrimi, Eski hukuk ile yeni hukuk sisteminin karşılaştırılması. Medeni Kanun. Eğitim Kanunu, Yeni eğitim sistemi, Harf Devrimi. Ekonomi alanındaki reformlar. Diğer alanlardaki devrimler. Atatürk dönemi dış siyaset, Musul sorunu, Hatay sorunu. İsmet İnönü dönemi iç ve dış siyaset. Demokrat Parti dönemi. 27 Mayıs ve sonrası.
TUR102 TÜRK DİLİ II ( 2+0) 2 AKTS( 2 )
Kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması. Cümlenin unsurları, cümle tahlili ve uygulaması. Edebiyat ve düşünce dünyası ile ilgili eserlerin okunup incelenmesi. Yazılı kompozisyon türleri ve uygulaması. Anlatım ve cümle bozuklukları, bunların düzeltilmesi. Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar (Makale, rapor, tebliğ vb.). Türk ve dünya edebiyatlarından ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlere dayanılarak öğrencilerde doğru ve güzel konuşma, yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili retorik uygulamalar.
ING102 İNGİLİZCE II (2+0) 2 AKTS( 2 )
Cümle yapısı, soru kelimeleri (özneye, nesneye yönelik sorular), zorunluluk, tavsiye, yeterlilik, olasılık, edilgen çatı, amaç bildiren mastar ve isim fiiller, dolaylı anlatım, dönüşlü zamirler, belgisiz zamirler, sıfat karşılaştırmaları, zarf karşılaştırmaları, edatlar ve sıfat cümlecikleri.
III. YARIYIL
3.YARIYIL |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
ANE221 |
ANESTEZİ HASTANE UYGULAMASI - I |
0 |
8 |
4 |
9 |
ANE223 |
KLİNİK ANESTEZİ - I |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MESLEKİ SEÇMELİ DERS |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
MESLEKİ SEÇMELİ DERS |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
MESLEKİ SEÇMELİ DERS |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
ORTAK VEYA MESLEKİ SEÇMELİ DERS |
2 |
0 |
2 |
4 |
Toplam |
10 |
10 |
15 |
30 |
ANE221 ANESTEZİ HASTANE UYGULAMASI-I (0+8) 4 AKTS(9)
Anestezi programı uygulamaları; Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisinin kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması. Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması.
ANE223 KLİNİK ANESTEZİ-I (2+2) 3 AKTS(5)
Üst Solunum Yolları Hastalıklarında Anestezi, Koah’da Anestezi, Restriktif Akciğer Hastalıklarında Anestezi, Tek Akciğer Ventilasyonunda Anestezi, Kalp Ve Damar Hastalıklarında Anestezi Uygulaması İçin Hazırlık, Açık Kalp Cerrahisindede Anestezi Damar Cerrahisinde Anestezi, Kalp Hastalıklarında Non Kardiyak Cerrahide Anestezi Nöroşirurjik Girişimlerde Anestezi Uygulamasında Malzeme Ve Hasta Hazırlığı Nöroşirurjik Girişimlerde Anestezi, Karaciğer Hastalıkları Anestezisinde Hazırlık, Karaciğer Hastalıklarında Anestezi, Genito-Üriner Girişimlerde Anestezi, Böbrek Hastalıklarında Anestezi, Neonatal, pediatrik resusitasyon,allerji, anaflaksi, astım tedavisi, günübirlik anestezi
MESLEKİ SEÇMELİ DERSLER/MESLEKİ UYGULAMALI SEÇMELİ DERSLER/ORTAK MYO DERSLERİ (3 VEYA 4. YARIYILLARDA AÇILABİLECEKTİR.)
ANE225 RESÜSİTASYON (2+0) 2 AKTS (4)
Temel yaşam desteği, Havayolu açıklığı ve ileri havayolu, Defibrilasyon, EKG, Ölümcül ritimler, İleri kardiyak yaşam desteği, İleri kardiyak yaşam desteği, Özel durumlarda resüsitasyon, Pediatrik ileri yaşam desteği, Kardioversiyon, External pacemaker, Yetişkin Uygulamaları, Pediatrik uygulamalar, Ekip Çalışması.
ANE227 KRİZ YÖNETİMİ VE ÖFKE KONTROLÜ (2+0) 2 AKTS (4)
Kriz nedir Krize yol açan faktörler Krizin evreleri Kriz yönetimi. Duygusal gerilim Çevresel olaylar ve tepki türlerimiz Duyusal tepkiler Kavramsal tepkiler Davranışsal tepkiler. Duygulanma sürecinin anatomisi: Çevresel olaylar ve duyusal tepkiler Kavramsal olaylar: İnançlar, yorumlar, önyargılar, olayla ilgili düşünceler ve iç - konuşmalar Duygu hali: Davranışsal tepkiler, biyo-fizyolojik tepkiler. Stres ve stresle başa çıkma yöntemleri Stres nedir Stres sırasında bedende hangi belirtiler oluşur Yaşanan stresin etkileri ve tükenme Stres belirtileri: Zihinsel belirtiler ve duygusal belirtiler Stres düzeyi testi A tipi kişilik, B tipi kişilik Stresle başa çıkma yöntemleri. Öfke nedir Öfkenin tanımı ve anlaşılması Öfke ne işe yarar Öfke ne değildir Öfke bir sorun çözme aracı veya haklı olma yolu değildir. Öfke ile ilgili duygular Öfke sırasında ortaya çıkan belirtiler. Öfke Yönetimi Öfke ile niçin başa çıkmak gerekmektedir Öfkenin, bireyin iş ve aile yaşantısı açısından bir sorun olarak ortaya çıkması Uygun yolla ifade bulamayan öfke ve fiziksel sağlığa etkileri Yıkıcı öfkeyle başa çıkma süreci. Öfkeyi belirleme ve kontrol altına almaya yönelik etkinlikler Gevşeme egzersizleri ve vücudun fizyolojik tepkilerini kontrol altına alma. Şiddetin bir çözüm aracı olmadığı düşüncesini kabullenme. Bireyin öfkesinin altında yatan kendine özgü nedenleri bulabilmesinin önemi ve içgörü kazanma süreci. Yaşadığımız duyguları ifade edebilmenin önemi ve yolları. Duygusal gerilimle baş edebilme. Ölüm kavramı. Farklı gelişim dönemlerinde ölüm algısı
ANE229 SAĞLIK ÇALIŞANI VE HASTA PSİKOLOJİSİ (2+0) 2 AKTS (4)
Sağlık, hastalık ve kronik hastalık kavramları, sağlığı olumsuz etkileyebilen davranışlar, çalışma ortamında hasta ile iletişim becerilerinin önemi, yaşam olaylarının insan sağlığındaki önemi, psikososyal faktörlerin, sağlık ve hastalıktaki önemi, psikososyal faktörlerin, sağlığı etkileri, fiziksel hastalıkların bireylerin psikolojisine olan etkileri, fiziksel hastalığı olan bireylerin psikolojik sıkıntıları ile ilişkili faktörler, psikososyal açıdan kronik hastalıkların psikososyal etkileri, hastalığa verilen ruhsal tepkiler, hastalığa uyum süreci aşamaları, ölümcül veya kronik bir hastalığı olan bireylerin yakınlarının yaşadığı sorunlar.
ANE231 TIBBİ İNGİLİZCE (2+0) 2 AKTS (4)
Bu dersin içeriğinde, öğrenci temel İngilizceye ek olarak mesleki terimlere ve tıp diline aşinalık kazanacaktır. Dersi alan öğrencilere tıbbi metinleri okuma, anlama ve tercüme etme yetisi kazandırılacaktır. Dersi alan öğrenciler, mesleki araştırmaları için İngilizce kaynakları anlayabilecek, meslek hayatında hastalarla İngilizce iletişim kurabilecektir.
ANE233 KANIT TEMELLİ SAĞLIK UYGULAMALARI (2+0) 2 AKTS (4))
Bu ders kanıta dayalı uygulama , felsefe, bilgi, bilim, araştırma, kanıt, karar verme, kanıta dayalı uygulamaların tarihsel gelişimi, kanıta dayalı uygulama süreci, kanıta dayalı uygulama kaynakları ve rehberleri, kanıt türleri ve düzeyleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma, kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler, bilgi kaynakları, kanıta dayalı bilgilere ulaşmada veri tabanlarının seçimi ve kullanımı (MEDLINE, CINAHL, EBN, Cochrane, PyscInfo, Science Citation Index gibi), kanıta dayalı uygulamaların yaşama geçirilmesi, sistematik incelemeler, meta-analizler, kanıta dayalı rehberler, kanıta dayalı acil uygulama örneklerini içerir.
ANE235 AMELİYATHANE HİZMETLERİ (2+0) 2 AKTS (4)
Koterler, vakum ve aspiratörler, sütürler, drenler, Temel bir setin özellikleri, Özel Malzemeler (CUSA,Stapler,Laparoskop vb.), Özel setler,ortez ve protezler-Mikroskoplar, Soğuk ışık kaynakları, Kalp cerrahisinde kullanılan yapay malzemeler, extrakorporeal dolaşım, Temiz hava teknolojisi, ameliyat masası teknolojisi, Monitör ve diğer makineler, Hasta monitorizasyonu, Anestezi Çeşitleri, Anestezi ve Hasta Pozisyonu, KBB cerrahi setleri, Ortopedide kullanılan özel setler, Ameliyat enstrumanlarının özellikleri, bakım ve temizliği
SMO237 EKG ANALİZİ (2+0) 2 AKTS (4)
Kalbin elektrofızyolojisi, EKG çekimi, EKG dalga ve interval birimlerinin değerlendirilmesi, Normal EKG yorumlanması, Akut ST elevasyonlu MI EKG bulguları, Akut ST elevasyonlu MI EKG bulguları, Genel değerlendirme, Akut nonST elevasyonlu MI EKG bulguları, Disritmilere giriş, Bradidisritmiler, Taşidisritmiler, AV bloklar, Sağ dal ve sol blokları.
ANE239 SAĞLIK İŞLETMELİCİĞİ (2+0) 2 AKTS (4)
Bu dersin amacı, Türkiye ve Dünyadaki sağlık kurum ve kuruluşları hakkında genel bilgi vermektedir. Bu bilgiden kastedilen sağlık hizmetinin işleyişi, sağlık talebi, arzı ve sağlık sistemlerinin hangi yöntemler kullanılarak yönetildiğidir. Temel sağlık hizmetleri, sağlık kurum ve kuruluşları, sağlık örgütlenmesi, ulusal ve uluslararası sağlık hizmetleri sunumuna yönelik standartlar gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
ANE222 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ (2+0) 2 AKTS (4)
Bilimin tanımı, nitelikleri ve yöntemi; bilimsel araştırma ve aşamaları; konu seçmek, sınırlandırmak ve araştırma önerisi hazırlamak; veri toplanması; yurtiçi ve yurtdışı yayınlara ulaşma, araştırma
raporunun hazırlanması, bir bilimsel çalışmanın düzeni yazımı ve topluluk önünde sunulması
ANE224 SAĞLIKTA İNOVASYON (2+0) 2 AKTS (4)
Bu ders, sağlıkta inovasyon ve girişimciliğin tanımı, önemi, yenilikçi yaratıcı düşünme, sağlık bakım uygulamalarında yapay zekanın yeri ve inovasyon ve girişimcilikle bağlantılı konuları inceler.
ANE226 TOPLUMSAL DUYARLILIK (2+0) 2 AKTS (4)
Farklı alanlarda etkinlikler aracılığıyla çeşitlilik, aktif katılım, inisiyatif kullanma, ekiple çalışma, etkin bir şekilde sorumluluk alma ve oluşturulması, öğrencilerin kişisel gelişimlerine yardımcı olmayı amaçlayarak akademik hayatta değil aynı zamanda sosyal yaşamda başarılı olmalarının desteklenmesi, öğrencilerin yurt odalarından, sınıflarından dışarıya çıkmalarının sağlanarak, ilgi ve becerilerine yönelik yaşam alanı oluşturma olanağının sunulması, öğrenmeyi, düşünmeyi ve öğrendiklerini, düşündüklerini uygulamayı öğrenme sürecine katkı sağlanmasına yönelik ders dışı faaliyetler.
ANE228 SAĞLIKTA KALİTE AKREDİTASYON (2+0) 2 AKTS (4)
Kalite kavramı, Standart ve standardizasyon, Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, Yönetim kalitesi ve standartları, Çevre standartları, Kalite yönetim sistemi modelleri, Stratejik yönetim, Yönetime katılma, Süreç yönetim sistemi, Kaynak yönetimi sistemi, Efqm mükemmellik modeli.
ANE230 YOĞUN BAKIM UYGULAMALARI (2+0) 2 AKTS (4)
Yoğun bakım hastalarında homeostazın korunması, Solunum fonksiyonlarının değerlendirilmesi ve solunum tedavi yöntemlerinin uygulanmasını, Mekanik ventilatörü kullanma, Kardiyopulmoner resusitasyonun uygulanması, Yoğun bakım ünitesinde iş organizasyonu yapmak, Yoğun bakım ünitesinde hasta takibi, Kanül/kateter bakımı, endotrakeal tüp bakımı
ANE232 İLETİŞİM (2+0) 2 AKTS (4)
İletişimin temel öğeleri, işleyiş açısından iletişim, örgüt ve grup içinde iletişim kurma becerileri, iletişimi engelleyen ya da aksatan statü farklılıkları dil ve anlatım güçlüklerinden kaynaklanan kısıtlamalar ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar, yazılı, sözlü ve sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler
ANE234 AĞRIYA YAKLAŞIM (2+0) 2 AKTS(4)
Ağrı fizyolojisi, ağrının tipleri ve özellikleri, ağrı yolları ve topografik yayılımı, ağrı eşiği, ağrının tanınması ve yanıtlanması, ağrı teorileri, ağrı mediatör ve reseptörleri, ağrı kontrol yöntemleri, ağrı yollarının kesintiye uğratılması, ağrı klinikleri, ilaç tedavisi, psikolojik ve destekleyici tedavi
ANE236 SAĞLIK OKURYAZARLIĞI (2+0) 2 AKTS (4)
Sağlık okuryazarlığı temel kavramları, Sağlık okuryazarlığı kavramsal modeli, Sağlığı geliştirme modelleri, Dünyada ve ülkemizde sağlık okuryazarlığı çalışmaları, İletişim ve sağlık okuryazarlığı, Sağlık okuryazarlığını etkileyen kültürel faktörler, Beslenme ve sağlık okuryazarlığı, Mobil sağlık ve sağlık okuryazarlığı, Sosyal medya ve sağlık okuryazarlığı, Kronik hastalıklar ve sağlık okuryazarlığı, Kırılgan gruplar ve sağlık okuryazarlığı, Kadın sağlığı ve sağlık okuryazarlığı, Sağlık okuryazarlığı'nın güçlendirilmesi
IV. YARIYIL
4.YARIYIL |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
ANE218 |
ANESTEZİ HASTANE UYGULAMASI - II |
0 |
8 |
4 |
9 |
ANE220 |
KLİNİK ANESTEZİ - II |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MESLEKİ SEÇMELİ DERS |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
MESLEKİ SEÇMELİ DERS |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
MESLEKİ SEÇMELİ DERS |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
ORTAK VEYA MESLEKİ SEÇMELİ DERS |
2 |
0 |
2 |
4 |
Toplam |
10 |
10 |
15 |
30 |
ANE218 ANESTEZİ HASTANE UYGULAMASI -II (0+8) 4 AKTS(9)
Anestezi programı stajı; Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisinin kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması. Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması.
ANE220 KLİNİK ANESTEZİ-II (2+2) 3 AKTS(5)
Metabolik/ Endokrin Sistem Hastalıklarında anestezi Pediatrik hastalarda anestezi Hasta ile ilgili bazı özel durumlarda anestezi Sık yapılan cerrahi girişimlerde anestezi Obstetrik ve jinekolojik girişimlerde anestezi Seyrek görülen hastalıklarda anestezi
|
Tarihçe
Anestezi Programı, 2018 yılında normal öğretim programına öğrenci almaya başlamıştır. Gedik Üniversitesi'nde Anestezi laboratuvarı 2018 yılında kurulmuştur ve bu tarihten itibaren öğrenciler uygulamalarına hastane ve laboratuvar ortamında devam etmişlerdir.
|
Kazanılan Derece
Programı başarılı bir şekilde tamamlayıp, program yeterliliklerini sağlayan öğrenciler Anestezi Teknikerliği Ön lisans derecesine sahip olur.
|
Kabul Koşulları
Öğrenciler, ANESTEZİ bölümüne Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Temel Yeterlilik Testi (TYT) sonucuna göre kabul edilirler. Daha fazla bilgi için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (OSYM) sayfasında yer alan kılavuzu inceleyiniz.
|
Üst Kademeye Geçiş
Mezunlar ayrıca Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön lisans Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerinden yararlanarak alanlarında kontenjan açıldığı takdirde dikey geçiş sınavı (DGS) ile lisans programlarına kayıt hakkı kazanabilirler.
|
Mezuniyet Koşulları
Toplam 120 AKTS kredisini, programda belirtildiği şekilde zorunlu ve seçmeli derslerden alarak, minimum 2.00 genel not ortalamasıyla tamamlayan öğrenciler mezuniyete hak kazanır.
|
Mezun İstihdam Olanakları
Kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında "Anestezi Teknikeri" unvanı ile çalışırlar.
İstihdam alanları; Sağlık Bakanlığına bağlık kamu ve özel yataklı tedavi kurumlarının Ameliyathane ve Ameliyathaneye bağlı birimlerinde hekimin yönergeleri doğrultusunda çalışır.
Kamu Personeli Seçme Sınavı'na (KPSS) göre Sağlık Teknikeri olarak atanabilmektedirler.
Ameliyat yapılan her türlü sağlık kurumunda (devlet hastanesi, özel hastane, doğumevi, üniversite hastaneleri, özel klinikler vb.) rahatlıkla iş bulabilirler.
Ameliyatla tedavi yöntemlerinin gelişmesine paralel olarak meslek elemanlarına duyulan ihtiyaç artmaktadır.
|
Ölçme ve Değerlendirme
Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin genel bilgiler için İstanbul Gedik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'ne başvurulabilir.
|
https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=5608&lang=tr
|