Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
4
|
Azami Süresi (Yıl)
|
7
|
Kontenjanı
|
|
Staj Durumu
|
Yok
|
ÖSYM Tipi
|
SAY
|
Program İçeriği
İstanbul Gedik Üniversitesi Hemşirelik Bölümü, Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde 09.05.2019 tarihinde kurulmuş olup, 2019-2020 akademik yılında eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır.
Hemşirelik, birey, aile ve toplumun sağlık durumu ile ilgilenen uygulamalı bir sağlık disiplinidir. İnsanı tanımayı ve insanın yasam süreci boyunca deneyimlediği, sağlık/ hastalık durumlarında gereksinimi olan bakım ve uygulamaları gerçekleştiren bir bilim dalıdır. THD (Türk Hemşireler Derneği) Eğitim Komisyonunun 1981 yılında yapmış olduğu tanıma göre ise; "Hemşirelik, bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını ve esenliğini koruma, geliştirme ve hastalık halinde iyileştirme amacına yönelik hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, uygulanması, değerlendirilmesinden, bu kişilerin eğitiminden sorumlu bilim ve sanattan oluşan bir sağlık disiplinidir".
Hemşirelerin; “bakım verme” ve “tedavi planına katılma” rolleri yanı sıra, “güvenli ve sağlıklı bir çevre oluşturma”, “eğitim”, “danışmanlık”, “araştırma”, “yönetim”, “kalite geliştirme”, “iş birliği yapma”, “iletişimi sağlama” gibi rolleri de bulunmaktadır. Hemşire olabilmek için, bu mesleğin eğitimini veren 4 yıllık bir lisans programının başarı ile bitirilmiş olması gerekmektedir. Sağlık profesyonelleri olarak Hemşirelik bölümünden mezun olan hemşireler diğer sağlık profesyonelleri ile açık ve eşit profesyonel ilişkiler içerisinde interdisipliner bir anlayışla özerk olarak çalışır.
Öğrencilerimiz 8. yarıyılın sonunda toplam 240 AKTS’lik derslerini tamamladıktan sonra özel ve kamu hastaneleri, aile sağlığı merkezleri (ASM), ana çocuk sağlığı ve aile planlaması merkezleri (AÇSAP), verem savaş dispanserleri, KETEM (Kanser Erken Teşhis- Tarama Merkezi), toplum sağlığı merkezleri, okullar, iş yerleri, huzurevleri, evde bakım merkezleri, tıp merkezleri, sağlık kabinleri gibi kurum ve kuruluşlarda istihdam edilme potansiyeline sahiptirler. Hemşirelik bölümünden mezun olan öğrenciler bu istihdam alanları dışında mezuniyet sonrası yüksek lisans ve doktora eğitimlerine devam edip çalışmalar yaparak akademik olarak ilerleyebilirler.
İstanbul Gedik Üniversitesi Hemşirelik Bölümü olarak amacımız, insan hak ve özgürlüklerine saygı gösteren, din, dil, ırk, etnik köken, fikir, cinsiyet, cinsel yönelim, yaş, bedensel engel ve benzeri özellikler nedeniyle ayrımcılık ve ön yargıya yer vermeden hakça ve dürüst davranabilen, saydamlık ilkesi ile saklı kalması gereken bilginin korunması ilkesi arasında denge kurabilen, üniversite içi bireyler ve birimler arası ilişkilerin her zaman karşılıklı saygı çerçevesinde tutulmasına yardımcı olan, kurumsal kaynakların korunması, özenli, verimli ve etkili kullanımını sağlayabilen, yapılan iş ve alınan kararlarda insanlığın yararı gözetilip sosyal sorumluluk bilinciyle davranabilen, kişisel yetkinliğin geliştirilmesi; dürüstlük, güvenilirlik, hak ve sorumlulukların bilinciyle davranabilen, deneyim ve emeğe saygı gösterebilen, çevreye karşı duyarlı davranabilen bireyler yetiştirip, bu bireylerin mesleki bilgi ve becerilerini en üst düzeye taşıyabilmelerine katkı sağlamaktır.
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yeterlilik Türlerine göre; lisans derecesi/diploması Seviye 6 olarak tanımlanmaktadır.
TYYÇ Seviyesi |
Yeterlilik Türü Adı |
Sorumlu Kurum |
6 |
Lisans Diploması |
Yükseköğretim Kurumu |
Meslekî Yeterlilik Belgesi |
Meslekî Yeterlilik Kurumu |
Seviye 6 olan lisans eğitimi sonunda elde edecekleri bilgi, beceri ve yeterlilikler açısından tanımlanan öğrenme çıktıları/yeterlikleri genel olarak şu şekilde tanımlanmaktadır:
6. SEVİYE |
BİLGİ |
Bir iş veya öğrenme alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahip olma |
BECERİ
|
Uzmanlık gerektiren bir iş veya öğrenme alanında, karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli, uzmanlık ve yenilik niteliği gösteren ileri düzeyde becerilere sahip olma
|
YETKİNLİK |
Öngörülemeyen iş veya öğrenme ortamlarında sorumluluk alarak karar verme ve bu ortamlarda karmaşık teknik veya meslekî faaliyet veya projeleri yönetme
Kişilerin ve grupların meslekî gelişiminin yönetiminde sorumluluk alma
Bir iş veya öğrenme alanına yönelik hayat boyu öğrenme yaklaşımının kavramları, politikaları, araçlarının uygulaması ve bunların örgün ve yaygın eğitim ile serbest öğrenme yollarıyla ilişkisi konusunda deneyim sahibi olma
Bir iş veya öğrenme değerlendirmesinde bulunurken toplumsal ve etik değerlerin farkında olma |
|
Bölüm Başkanı
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ATAK MERİÇ
|
Tarihçe
İstanbul Gedik Üniversitesi Hemşirelik Bölümü, Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde 09.05.2019 tarihinde kurulmuş olup, 2019-2020 akademik yılında eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır.
|
Kazanılan Derece
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Hemşirelik alanında lisans derecesine sahip olunur ve "Hemşire" ünvanı alınır.
|
Kabul Koşulları
Hemşirelik lisans programına giriş için Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak gerekmektedir.
Hemşirelik Bölümü Yüksek Öğrenim Kurulu'nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Merkezi Yerleştirme Sınavı sonucu elde edilen Sayısal (SAY) puan türüne göre öğrenci almaktadır.
|
Üst Kademeye Geçiş
Hemşirelik Bölümü mezunları lisansüstü eğitim kapsamında yüksek lisans ve doktora yapabilirler.
|
Mezuniyet Koşulları
Toplam 240 AKTS karşılığında, mevcut olan derslerin ve klinik uygulamaları başarı ile tamamlamam ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak; programı tamamlamak, dereceyi alabilmek ve mezuniyet için gerekli yeterlilik koşullarıdır.
|
Mezun İstihdam Olanakları
Mezunlarımız için hastaneler, aile sağlığı merkezleri (ASM), ana çocuk sağlığı ve aile planlaması merkezleri (AÇSAP), verem savaş dispanserleri (VSD), KETEM (Kanser Erken Teşhis - Tarama Merkezi), toplum sağlığı merkezleri, okullar, iş yerleri, huzurevleri, evde bakım merkezleri, tıp Merkezleri, sağlık kabinleri çalışma alanlarıdır.
|
Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim- öğretim değerlendirmesinde; quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanır ve harflendirilir.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı AA 88-100 4,0 BA 81-87 3,5 BB 76-80 3,0 CB 65-75 2,5 CC 55-64 2,0 DC 45-54 1,5 DD 40-44 1,0 FD 30-39 0,5 FF 0-29 0
GM- girmedi, TK-tekrar, DZ-devamsız, TR- transfer dersler, G-geçti, K-kaldı, ERA-Erasmus sırasında alınan dersler, ÖD- öğrenci değişim programı sırasında alınan dersler
|
https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=5634
|