Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ASC127Yiyecek İçecek İşletmeciliği3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Aşçılık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Yiyecek içecek işletmelerinin ortaya çıkışı, gelişimi ve yönetimi konusunda bilgi verilmesi, yiyecek içecek işletmelerinin kuruluş aşamasında lokasyon seçiminden, dekorasyon ve organizasyonuna, satın almadan üretime ve kalite yönetimi ile müşteri memnuniyetine kadar ki bu süreç hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Geçmişten günümüz tarihine yiyecek içecek olgusunun gelişim sürecini, yiyecek içecek sektörünün gelişimini etkileyen faktörleri, işletmenin proje oluşumundan kuruluş aşamalarına ve örgütsel yapılarına ilişkin aşamaları, işletmenin kuruluş amacına ve potansiyel müşteri kitlesine uygun mönü planlaması, kalite ve müşteri memnuniyetinin sağlanması.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (sunum) Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Tartışma Yöntemi.
*Sınav uygulamalarında yarıyıl sonu sınavına vize konuları dahil edilmektedir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Tuğçe CEBECİ
Dersi Verenler Öğr.Gör. Tuğçe CEBECİ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi, Ahmet AKTAŞ, Bahattin ÖZDEMİR, Detay Yayıncılık
Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3288, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2151.
Aktaş, Ahmet ve Özdemir, Bahattin (2012) Otel İşletmelerinde MUTFAK YÖNETİMİ (Detay Yayıncılık).
Çavuş, Şenol, Karamustafa, Kurtuluş ve Sarıışık, Mehmet (2010) Profesyonel Restoran Yönetimi (Detay Yayıncılık).
Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3288, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2151.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Devam 14 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
16
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 149

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yiyecek içecek işletmeleri ve türleri ile bu işletmelerin yönetimi ve örgüt yapısındaki işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Yiyecek içecek işletmelerinın kuruluş aşamasında detayların önemini kavrar.
3 Yiyecek içecek işletmelerinin dekorasyon ve planlama detaylarını öğrenir.
4 Satın alma ve teslim alma fonksiyonlarının yiyecek içecek işletmeleri için önemini kavrar.
5 Yiyecek ve içecek işletmelerinde kalite ve müşteri memnuniyetinin önemini kavrar ve müşteri ilişkileri yönetiminde fikir geliştirebilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Yiyecek-İçecek İşletmeciliğine Genel Bakış Profesyonel Restoran Yönetimi , Mehmet Sarıışık, Şenol Çavuş ve Kurtuluş Karamustafa(2010), Detay Yayıncılık, Ankara
2 Yiyecek İçecek İşletmeleri Yönetimi ve Sınıflandırılması Profesyonel Restoran Yönetimi , Mehmet Sarıışık, Şenol Çavuş ve Kurtuluş Karamustafa(2010), Detay Yayıncılık, Ankara
3 Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Kuruluş Yeri Seçimi Profesyonel Restoran Yönetimi , Mehmet Sarıışık, Şenol Çavuş ve Kurtuluş Karamustafa(2010), Detay Yayıncılık, Ankara
4 Yiyecek ve İçecek İşletme Dekorasyonu, Proje ve Planlama Profesyonel Restoran Yönetimi , Mehmet Sarıışık, Şenol Çavuş ve Kurtuluş Karamustafa(2010), Detay Yayıncılık, Ankara
5 Yiyecek İçecek İşletmelerinde Ekipman ve Malzemeler
6 Marka ve Markalaşma Faaliyetleri
7 Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Yönetici ve Örgütsel Yapı
8 ARA SINAV
9 Yiyecek İçecek İşletmelerinde Menü Planlaması
10 Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Satın Alma
11 Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Teslim Alma, Depolama
12 Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Üretim Süreci
13 Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Finansal Yönetim
14 Yiyecek ve İçecek Hizmetlerinde Kalite ve Müşteri Memnuniyeti
15 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Çözüm Önerileri


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 4 4 4 3 4 2 4 3 4 4 4
Ö1 5 5 5 4 2 2 2 4 3 3 4 4
Ö2 5 4 3 3 2 4 2 3 2 5 3 4
Ö3 4 4 3 2 2 2 2 3 2 5 4 3
Ö4 4 3 3 2 3 5 2 2 4 4 3 3
Ö5 4 4 5 4 4 3 2 4 5 2 4 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113041&lang=tr&curProgID=5609