Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Aşçılık
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Beslenme ve besin öğesi tanımları, tarihsel gelişimi, günlük enerji gereksinimi hesaplamaları, Beslenme piramidi, Besin öğeleri; karbonhidratlar, lipitler, proteinler, su ve mineraller, vitaminler, Enerji metabolizması, Sindirim, emilim ve taşıma, Besin grupları, Besinlerin hazırlanması, saklanması ve işlenmesi, Özel durumlarda beslenme.
|
Dersin İçeriği
|
Beslenme ve sağlık, besin öğeleri; karbonhidratlar, lipitler, proteinler, su ve mineraller, vitaminler , nükleik asitler, enzimler, enerji metabolizması, hormonlar ve metabolizma, antioksidanlar, besin grupları, besinlerin hazırlanması ,saklanması,işlenmesi,yemek planlama,özel durumlarda beslenme (şişmanlık ve zayıflık, gebe ve emzikli kadınların beslenmesi, bebek ve çocukların beslenmesi )
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr.Gör. Elif Yıldız Tohumcu
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Elif YILDIZ TOHUMCU elif.tohumcu@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Gıda Güvenliği ve Gıda Mevzuatı- Nevzat Arık Gıda Katkı Maddeleri (Editör Muhittin TAYFUR) Gıda ve Personel Hijyeni -Sıdıka BULDUK Gıda Bilimi ve Teknolojisi- Prof. Dr. Necati AKBULUT ve Doç. Dr. Cem KARAGÖZLÜ
|
|
Prof. Dr. Sıdıka Bulduk- Beslenme İlkeleri ve Menü Planlama T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3212 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2083
|
|
Kılıçhan, R., Erciyes Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Gastronomi Turizmi: Türkiyede'ki Güncel Destinasyonlar Kurgun, H., Özşeker, D., B., 2016. Gastronomi (Kavramlar, Uygulamalar, Uluslararası Mutfaklar, Reçeteler) Ve Turizm, Detay Yayıncılık Kozak, N. Ve Diğerleri, 2015. Genel Turizm, Detay Yayıncılık Bozok, D. Ve Diğerleri, 2017. Gastronomi Üzerine Araştırmalar, Detay Yayıncılık
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%0
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%0
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%0
|
|
Sosyal Bilimler
|
%50
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%0
|
|
Fen Bilimleri
|
%20
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%50
|
|
Alan Bilgisi
|
%50
|
|
|