Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1ASC247Konukla İletişim3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Aşçılık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Turizm endüstrisi kapsamında yiyecek içecek işletmeleri başta olmak üzere konaklama işletmeleri, ulaşım işletmeleri ve eğlence işletmelerinde konukların memnuniyetinin kazanılması istek ve taleplerinin giderilmesi hususunda etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği İletişim araçlarını tanımak ve bu araçları etkili iletişim yöntemleri içerisinde kullanmak, konuk tipleri ve davranışlarını, sözlü, sözsüz ve yazılı tüm iletişim türlerini bilmek, olağan dışı durumlarda çözümler sunmak, şikayet yönetimini ve müşteri memnuniyetini sağlamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Örnek Olay İnceleme, Problem Çözme , Tartışma.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. TUĞÇE CEBECİ tugce.cebeci@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Mısırlı, İ. (2013), Konaklama İşletmelerinde Konukla İletişim, Detay Yayıncılık, Ankara. Şengül, S., Ulema, Ş. ve Türkay, O. (2018), Turizm İletişimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
Mısırlı, İ. (2013), Konaklama İşletmelerinde Konukla İletişim, Detay Yayıncılık, Ankara.

Şengül, S., Ulema, Ş. ve Türkay, O. (2018), Turizm İletişimi, Detay Yayıncılık, Ankara.

Dökmen, Ü. (2008), İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi, İstanbul.

İletişim Üzerine Ted Konuşmaları - https://www.ted.com/talks
Mısırlı, İ. (2013), Konaklama İşletmelerinde Konukla İletişim, Detay Yayıncılık, Ankara. Şengül, S., Ulema, Ş. ve Türkay, O. (2018), Turizm İletişimi, Detay Yayıncılık, Ankara.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %60
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 1 % 20
Devam 14 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
17
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 12 4 48
Ödevler 1 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 130

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Farklı konuk tipleri ve davranışlarını bilerek onlarla doğru biçimde iletişim kurabilme
2 Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim türlerini uygun iletişim araçlarıyla etkili ve doğru biçimde kullanabilme.
3 Konukların karşılaşabilecekleri olağan dışı durumlarda ne şekilde davranılması gerektiği ile ilgili çözüm üretebilme.
4 Konuk memnuniyeti için önemli hususlara hakim olup konukların istek ve şikayetlerini karşılayabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Konuk ve İletişim Kavramları
2 Konukla İlişkiler ve İletişim Araçları
3 İletişim Aracı Olarak Renkler ve Kıyafetler
4 Konuk Tipleri ve Davranışları
5 Konukla Sözlü İletişim
6 Konukla Sözsüz İletişim
7 Konukla Yazılı İletişim
8 ARA SINAV
9 Konuk İletişiminde Kültürlerarası Boyut
10 Konuk Memnuniyeti ve Beklentileri
11 Konukların Konaklama Tesislerinde Karşılaşabilecekleri Olağandışı Durumlar ve Çözümleri
12 Konukların Konaklama Tesislerinde Karşılaşabilecekleri Olağandışı Durumlar ve Çözümleri
13 Konuk Şikayet Yönetimi
14 Konuk İlişkilerinde Sosyal Medya
15 Konuk İlişkilerinde Örnek Olay İncelemeleri


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 4 5 4 2 3 4 3 5 2 3 2
Ö1 4 4 5 4 2 3 4 3 5 2 3 2
Ö2 4 3 4 3 2 3 2 3 5 2 4 2
Ö3 4 5 5 3 2 3 4 3 5 2 3 2
Ö4 4 5 5 3 2 3 4 3 5 2 3 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113123&curProgID=5609&lang=tr