Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Aşçılık
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Turizm endüstrisi kapsamında yiyecek içecek işletmeleri başta olmak üzere konaklama işletmeleri, ulaşım işletmeleri ve eğlence işletmelerinde konukların memnuniyetinin kazanılması istek ve taleplerinin giderilmesi hususunda etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olunması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
İletişim araçlarını tanımak ve bu araçları etkili iletişim yöntemleri içerisinde kullanmak, konuk tipleri ve davranışlarını, sözlü, sözsüz ve yazılı tüm iletişim türlerini bilmek, olağan dışı durumlarda çözümler sunmak, şikayet yönetimini ve müşteri memnuniyetini sağlamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, Örnek Olay İnceleme, Problem Çözme , Tartışma.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. TUĞÇE CEBECİ tugce.cebeci@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Mısırlı, İ. (2013), Konaklama İşletmelerinde Konukla İletişim, Detay Yayıncılık, Ankara. Şengül, S., Ulema, Ş. ve Türkay, O. (2018), Turizm İletişimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
|
|
Mısırlı, İ. (2013), Konaklama İşletmelerinde Konukla İletişim, Detay Yayıncılık, Ankara.
Şengül, S., Ulema, Ş. ve Türkay, O. (2018), Turizm İletişimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
Dökmen, Ü. (2008), İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi, İstanbul.
İletişim Üzerine Ted Konuşmaları - https://www.ted.com/talks
|
|
Mısırlı, İ. (2013), Konaklama İşletmelerinde Konukla İletişim, Detay Yayıncılık, Ankara. Şengül, S., Ulema, Ş. ve Türkay, O. (2018), Turizm İletişimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%60
|
|
Alan Bilgisi
|
%40
|
|
|