Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1ASC233Pastane Ürünleri2+2+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Aşçılık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı hamur, tatlı ve pastaların hazırlanmasında temel teorik bilgileri aktarılmak ve pratikte bu bilgiler doğrultusunda pastane ürünlerini hazırlayabilmesi ve tasarlayabilmesini sağlamak dersin temel amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği Dersin amacına yönelik olarak bu derste öğrenciler pastacılıkta kullanılan araç ve gereçlerin kullanım yeri ve kolaylığına hâkim olmaktadır. Türk mutfağına ve uluslarlararası mutfaklara ait tatlıları, hamur yoğurma tekniklerini ve hamur ürünlerini, krema çeşitlerini ve pasta sıvama tekniklerine hâkim bilgi ve beceriye sahiptir. Bu bilgi ve beceriler doğrultusunda; hijyen kuralları dahilinde ekip çalışmasına uyum sağlama, reçeteyi doğru okuma ve kavrama, ölçümleri ve birimleri anlayarak ürün çıkartabilmektedir. Butik pastacılık konusunda yapılan çalışmalarla el becerilerini ve yaratıcılığını geliştirebilmekte ve sergileyebilmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Tuğçe CEBECİ
Dersi Verenler Öğr.Gör. TUĞÇE CEBECİ tugce.cebeci@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Çapraz, N. (2019), Her Yönüyle Pastacılık, Cinius Yayınevi. -Sönmezsoy, C. (2020), Cafe Fernando, Mundi Yayınevi. -Sözer, I. & Gülşen, B. (2015), Butik Pastacılık, Boyut Yayıncılık. -Tuğcu, D. (2018), Butik Pastacılık, Rumuz Yayınevi. -Tuğcu, D. (2019), Profesyonel Pstacılık, Rumuz Yayınevi.
Çapraz, N. (2019), Her Yönüyle Pastacılık, Cinius Yayınevi.
-Sönmezsoy, C. (2020), Cafe Fernando, Mundi Yayınevi.
-Sözer, I. & Gülşen, B. (2015), Butik Pastacılık, Boyut Yayıncılık.
-Tuğcu, D. (2018), Butik Pastacılık, Rumuz Yayınevi.
-Tuğcu, D. (2019), Profesyonel Pstacılık, Rumuz Yayınevi.
Çapraz, N. (2019), Her Yönüyle Pastacılık, Cinius Yayınevi. -Sönmezsoy, C. (2020), Cafe Fernando, Mundi Yayınevi. -Sözer, I. & Gülşen, B. (2015), Butik Pastacılık, Boyut Yayıncılık. -Tuğcu, D. (2018), Butik Pastacılık, Rumuz Yayınevi. -Tuğcu, D. (2019), Profesyonel Pstacılık, Rumuz Yayınevi.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Devam 14 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
16
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 12 2 24
Ara Sınavlar 1 10 10
Uygulama 12 2 24
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 129

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Hamur çeşitleri, tatlı ve pastalar hakkında temel kavramları açıklayabilir.
2 Pastacılıkta kullanılan araçları tanımlayabilir.
3 Hamur ve tatlı çeşitlerinin farklarını ve özelliklerini açıklayabilir ve uygulayabilir.
4 Temel pasta yapım aşamalarını bilir ve yaratıcılıklarını kullanarak yeni ürün tasarlayabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pastacılığa Giriş, Pastacılık Malzemelerinin Tanıtılması
2 Kuru Pastaların Hazırlanması
3 Tart- Tartölet ve Kişlerin Hazırlanması
4 Çırpılarak Hazırlanan Hamurlardan Ürün Çeşitleri ve Uygulama Teknikleri
5 Pişirilerek Hazırlanan Hamur Ürünü Çeşitleri ve Uygulama Teknikleri
6 Sütlü Tatlı Çeşitleri ve Uygulama Teknikleri
7 Şerbetli Tatlılar ve Uygulama Teknikleri
8 ARA SINAV
9 Porsiyon Tatlı ve Pastalar
10 Temel Pandispanya Uygulama Teknikleri
11 Krema ve Ganaj Çeşitleri
12 Yaş Pastaların Hazırlanması
13 Şeker Hamuru ve Dekor Çalışmaları
14 Şeker Hamurundan Özel Gün Pastaları
15 Yenilebilir Kağıttan Ürün Uygulamaları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 3 2 3 5 3 5 3 3 5 5 3
Ö1 5 3 3 3 5 3 5 3 3 5 5 3
Ö2 5 3 2 3 5 3 5 3 3 5 5 3
Ö3 5 2 2 3 5 4 5 3 3 5 5 4
Ö4 5 2 2 3 5 4 5 3 3 5 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113125&lang=tr&curProgID=5609