Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1TDS141Tıbbi Sekreterlik Teknikleri3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Tıbbi Dökümantasyon ve Sekreterlik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin; sekreterlik mesleğini tanıyarak, sekreterlik mesleğinin gerekliliği ve önemi ile birlikte meslek bilincini kazanmalarını sağlamak; sekreterlik işlerinin organizasyonunu ve iş planı yapabilmesini sağlamak; kişilerarası ve kurumsal iletişim alanındaki ve tıbbi sekreterlik alanındaki teknikleri kullanması ve kurumsal organizasyonun aşamalarının gerçekleştirilmesi için gerekli olan bilgi, beceriyi kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği ıbbi sekreterin kavramsal boyutunu, türlerini, ayaktan ve yatarak bakım veren sağlık kuruluşlarındaki tıbbi sekreterin görevlerini ve etik değerleri açıklamaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Yusuf KARAŞİN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Aysel Köksal, Dilaver Tengilimoğlu, Tıp Sekreterliği. Seçkin Yayıncılık, Ankara 2013 ISBN : 9789750223969\nYard. Doç. Dr. Mehmet Altınöz, Günümüz İş Ortamında Sekreterlik, Yargı Yayınları, 1997
Tıbbi Sekreterlik Teknikleri Ders Notları
Altınöz, M. (2008). Sekreterlik Bilgisi. Tengilimoglu, D., & Çıtak, N. (2003). Yönetici ve Tıp Sekreterliği. Seçkin.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Sağlık Bilimleri %40
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Devam 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 118

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sekreterlik mesleğini ve özelliklerini kavramak
2 Tıbbi sekreterlik türlerini ve görevlerini öğrenmek
3 Sekreterlik mesleğinin görevlerini öğrenmek
4 Dosyalama ve arşivleme konusunda bilgi ve beceri kazanmak
5 Sekreterlikte iletişimin önemini kavramak


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sekreterlik Mesleği Tanımı Sekreterlik Mesleğinin İşlevi Sekreterlik Türleri
2 Sekreter Nitelikleri Mesleki Nitelikler Kişisel Nitelikler
3 Repertuar Sözlük İşletme Hakkında Bilgiler Fihrist Telefon Rehberi Seyahat Bilgileri Kartvizit Kataloğu Ajanda Sekreter El Kitabı ve Not Defteri
4 letişim Tanımı İletişim Türleri Kişi içi iletişim Kişilerarası İletişim //Örgütsel iletişim
5 Empatik İletişim Sağlık Hizmetlerinde Empatinin Önemi
6 Yönetim Sürecinde Sekreterin Yeri ve İşlevi Planlama, organizasyon, eşgüdüm, yürütme, denetim işlevleri/İş Planı
7 Öğrencileri Seminer çalışmasının iş akışı hakkında bilgilendirme/Konu seçimi/ SEMİNER; KONFERANS; SEMPOZYOM Bilimsel bir etkinliğin planlanması, duyurulması, gerçekleştirilmesi, etkinliğin ölçümlenmesi
8 Ara sınav
9 Organizasyon Tanımı ve Konusu Organizasyonların Amaçları Yararları İlkeleri Ve İşlevi
10 Kurumsal Organizasyon Tanımı, Amaçları, Yapısı, Aşamaları Kurumsal Organizasyonun Yarar ve Özellikleri
11 Kurumsal Organizasyon Çeşitleri
12 Organizasyonun Çeşitleri Organizasyon (Etkinlik) Yönetim Süreçleri Organizasyon Hizmet Alanları Organizasyon Hizmet Alanlarını Etkileyen Unsurlar Organizasyon Çalışmalarında Kullanılan Araçlar Organizasyonda Kullanılacak Araçların Seçimine Etki Eden Faktörler
13 Tıbbi Sekreterlik Teknikleri
14 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 5 4 2 2 4 2 4 3 3 5 3 3 2
Ö2 4 3 3 3 4 4 3 3 3 4 3 3 2
Ö3 5 3 3 3 5 2 4 2 3 5 4 3 2
Ö4 4 2 3 2 5 3 4 2 5 5 4 3 2
Ö5 4 2 3 3 4 2 5 2 2 4 4 3 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113179&curProgID=5579&lang=tr