Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1FBS225Finansal Hizmet Pazarlaması3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Bankacılık ve Sigortacılık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere finansal hizmetlere yönelik gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği Derste pazarlama, hizmet pazarlaması, finansal ürünlerde pazarlama, finansal hizmetlerinin temel özellikleri, hizmet kalitesini etkileyen faktörler, finansal ürün hizmetlerinin fiyatlandırılması, hizmetlerinin dağıtımı, tutundurma, müşteri tipleri konuları aktarılacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Teorik ders anlatımı, örnek olay çözümlemeleri, ödev. Vize konuları final sınavına dahildir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi ESRA İŞBİLEN DURU
Dersi Verenler Öğr.Gör. Murat Cem ÇAĞLAYAN muratcem1967@yahoo.com
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Karafakıoğlu, Mehmet (2007) Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Literatür Yayınları
YÜKSELEN Cemal, Pazarlama İlkeler Yönetim Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2008.
Öğr. Gör. Murat Cem Çağlayan ders notları
sınıfta ders notları ve yararlanılacak kaynak isimleri paylaşılacaktır.
yarıyıl sınav değerlendirme yöntemi ödevdir.
Yarıyıl içi sınavı (%40) + Final sınavı (%60)

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ödev 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 129

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Finansal hizmetler sektörünün yapısını, pazarlama kavramlarını ve tüketici ihtiyaçlarını anlama becerisi kazanır.
2 Ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurmadan oluşan pazarlama karması unsurlarını, finansal hizmetler sektörüne nasıl entegre edeceklerini anlarlar.
3 İnsan faktörünün, müşteri ilişkileri yönetiminin ve etkili iletişim becerilerinin önemini kavrar
4 Finansal hizmetler pazarlamasındaki güncel gelişmeleri, dijital pazarlama ve satış tekniklerini değerlendirebilir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Finansal Hizmetler Kavramı
2 Finansal Hizmetler Pazarlaması ile İlgili Temel Kavramlar
3 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Tüketici Davranışı
4 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Konumlandırma
5 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Ürün Geliştirme
6 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Fiyat
7 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Dağıtım
8 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Tutundurma
9 Finansal Hizmetler Pazarlamasında İnsan
10 Kendini İfade Etme, Etkili Konuşma
11 Finansal Hizmetlerde Kalite
12 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Müşteri İlişkileri Yönetimi
13 Satış Temsilcileri, Müşteri Bulma, Satış Gerçekleştirme, Satış Sonrası Stratejiler
14 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Yeni Açılımlar


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Tüm 4 4 4 3 3 3 4 4 4
Ö1 4 4 5 2 3 2 4 4 4
Ö2 4 4 4 3 3 3 4 4 4
Ö3 4 4 4 4 3 3 4 4 5
Ö4 4 4 4 3 3 3 4 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113342&curProgID=59&lang=tr