Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1FBS223Toplam Kalite Yönetimi3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Bankacılık ve Sigortacılık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kalite sistemi ve yönetimini tanımlamak. İşletmelerin düşük maliyetle yüksek kaliteli ürün veya hizmet üreterek rekabet edebilirliğini sağlayan kalite yönetim anlayışını tanıtmak.
Dersin İçeriği Kalite kavramı, Standartlar ve standardizasyon, Kalite yönetim sistemi modelleri, Klasik kalite anlayışı ile günümüz kalite anlayışını karşılaştırma, Kalite yönetimi tanımı, Kalite yönetimi özellikleri, Kalite yönetimi uygulama adımları, TS-EN-ISO 9000:2008, ISO -TS 16949, AQAP 2000
Dersin Yöntem ve Teknikleri Teorik ders anlatımı, ppt kullanımı, makale okuma, örnek olay çözümlemeleri, araştırma, tartışma, saha/vaka çalışmaları
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Esra İŞBİLEN DURU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kıngır,Said (2006) Toplam Kalite Yönetimi
Küçük,Orhan (2012) Toplam Kalite Yönetimi
ISO 9001-2015 https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/160882/mod_resource/content/1/TS_EN_ISO_9001-2015.pdf
ders notları sınıfta paylaşılmakta, kullanılan kaynaklar syllabus'ta açıklanmaktadır.
ödev, ara sınav, proje, sunum, final

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %60
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 129

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kalite kavramını, unsurlarını, toplam Kalite yönetiminin tarihsel gelişimini bilir ve öncülerini tanır.
2 Toplam kalite bilinci kazanır, hizmet sektöründe kalite yönetim sistemini öğrenir.
3 Kalite yönetim sisteminin altyapısını tanır, kalite standartlarını öğrenir ve uygulayabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kalite kavramı
2 Toplam Kalite Yönetiminin Unsurları
3 Toplam Kalite Yönetiminin Tarihsel Gelişimi
4 Toplam Kalite Yönetiminin Öncüleri
5 Yönetim Kalitesi Ve Standartları
6 Yönetim Kalitesi Ve Standartları, Çevre Standartları
7 Kaizen Felsefesi
8 Kalite Yönetim Sistemi Modelleri
9 Benchmarking
10 Stratejik Yönetim
11 Yönetime Katılma
12 Kalite Çemberleri Ve Problem Çözme Teknikleri
13 Süreç Yönetim Sistem
14 EFQM Mükemmellik Modeli


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Tüm 4 4 4
Ö1 4 4 4
Ö2 4 4 4
Ö3 4 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113343&curProgID=59&lang=tr