Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Bankacılık ve Sigortacılık
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin, iş hayatının beklentileri üzerine yoğunlaşmasını sağlamak ve iş hayatının gerektirdiği kazanımları elde etmelerine destek olmaktır. Dersin sonunda öğrencilerin hem kurumsal hayatta hem de sosyal hayatlarında kullanabilecekleri çeşitli teknikler hakkında yüksek bilinç düzeyine sahip hale gelmeleri ve çalışma hayatına dair yüksek bir motivasyon kazanmaları hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
İş dünyasının beklentileri, iş yaşamına hazırlıkta bireysel kariyer yönetimi, özgeçmiş hazırlama, iş arama, etkili sunum hazırlama ve yapma, yazışma ve sanal yazışma kuralları, sosyal davranış kuralları, etkili iletişim, müşteri ilişkileri yönetimi, mobbing ve cam tavan sendromu.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Final sınavına vize sınavı öncesinde anlatılan konular da dahildir.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Öğretim Üyesi Ergül BALLI ergul.balli@gedik.edu.tr
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Ergül BALLI ergul.balli@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Aytürk, Nihat (2017), Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Eroğlu, Erhan ve Yüksel, Ahmet Halûk (2013), Etkili İletişim Teknikleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Özden, Mehmet Cemil (2015), Bireysel Kariyer Yönetimi-1 İş Yaşamına Hazırlık, İstanbul: Pegem Akademik Yayıncılık. Özden, Mehmet Cemil (2015), Bireysel Kariyer Yönetimi-2 İş Arama Teknikleri, İstanbul: Pegem Akademik Yayıncılık. Timur, Necdet ve Barış, Gülfidan (2013), Müşteri İlişkileri Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tınaz, Pınar (2006), “Mobing: İşyerinde Psikolojik Taciz”, Çalışma ve Toplum, 3 (10), 11-22. TÜBİTAK, Etkili Sunumlar İçin El Kitabı, https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf. Utma, Seçil (2019), “Kadına Yönelik Cinsiyet Ayrımcılığı ve Cam Tavan Sendromu”, 11 (1), 44-58.
|
|
Teorik ve uygulamalı ders anlatımı, örnek çözümler, ödevler
|
|
|
|
|
|
ara sınav, ödev, yarıyıl sonu sınavı
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%70
|
|
Alan Bilgisi
|
%30
|
|
|