Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2SHK136Ekip Kaynak Yönetimi3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı olan uçak kazalarında insan hatasını azaltmak ve uçak kaza kırımını en aza indirmek için uçuş emniyeti ile ilgili konular hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu sayede uçuş emniyeti ile ilgili becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Liderlik, insanları idare etme, kalabalık kontrolü,
Ekip çalışması, kişilik etkileşimleri, sinerji, motivasyon, kişisel farklılıkları anlama ve onlarla başa çıkma, hatalar zinciri, kızgınlıkla başa çıkma, beden dili, kendine aşırı güven, stres yönetimi, sağlık ve stresi kapsayan fiziksel ve zihinsel limitler, profesyonellik, zaman yönetimi,
İletişim, iletişim ve algılama farklılıkları, yorgunluk, iş yükü yönetimi,
durum değerlendirmesi, risk yönetimi, karar verme,
teyakkuz, rehavet, otomasyon, beslenme, zihin ve vücudun çalışma esasları, yeme alışkanlığı, uçak kazalarının Shell ve İsviçre modeline göre değerlendirilmesi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. TUNAY ELÜSTÜN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Uçuş Ekibi İçerisinde Etkili İletişim
Ekip Kaynak Yönetimi Dökümanları

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 5 10 50
Ödevler 5 10 50
Sunum/Seminer Hazırlama 4 9 36
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 180

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kabin ekibi ve kokpit ekibi arasındaki iletişim hakkında bilgi sahibi olabilmek
2 Yolcu yönetimi ile ilgili teknik ve teknik olmayan bilgiler edinilebilmek.
3 Kazaya sebep olabilecek insan davranışlarını tanıyabilmek ve insan faktörlü kazaların önlenebilmesi için beceriler kazanabilmek
4 Uçak kazalarında insan hatasını azaltmak ve uçak kaza kırımını en aza indirmek için uçuş emniyeti ile ilgili konular hakkında bilgi sahibi olmak ve uçuş emniyeti ile ilgili becerileri geliştirmek.
5 Kabin ve Kokpit ekibinin emniyetli bir uçuş gerçekleştirebilmesi için, eldeki tüm kaynakların en etkin şekilde kullanılması hakkında beceri sahibi olmak


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İnsan faktörleri, insan performans ve limitleri, havacıların genel özellikleri
2 Kişilik, İnsan hatası ve yönetimi
3 Liderlik, kabin görevliliğinde liderlik
4 Hava aracı kabin görevlisi ve kaynak yönetimi
5 Ekip Kaynak Yönetimi Tarihçesi, Dünyada ve Türkiye'de Ekip Kaynak Yönetimi
6 Havacılıkta İnsan Faktörü ve Shell Modeli
7 Havacılıkta Ekip Kaynak Yönetimi Öğrenci Alıştırmaları
8 Ara Sınav
9 Ekip Kaynak Yönetimi Becerileri
10 Tehdit ve Hata Yönetimi, İnsan Performansı ve Sınırlamalar Yönetimi
11 Uçak Kazalarının Değerlendirilmesi. Uçak Kazalarında Shell Modeli ve İsviçre Peyniri Modeli ile Değerlendirme.
12 Ekip Kaynak Yönetimi Öğrenci Uygulamaları
13 Ekip Kaynak Yönetimi Öğrenci Uygulamaları
14 Ekip Kaynak Yönetimi Öğrenci Uygulamaları
15 Yarıyıl Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Ö1 5 5 1 1 5 1 5 1 1 5 1 5 5 1
Ö2 1 1 1 1 1 1 1 5 5 1 5 1 4 4
Ö3 1 1 5 5 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5 1 1 1
Ö5 5 5 5 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113439&curProgID=101&lang=tr