Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3FBS225Finansal Hizmet Pazarlaması3+0+035

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Bankacılık ve Sigortacılık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bankalar ve tüm finansal kurumlar rekabet değeri yaratmak için pazarlama faaliyetleri uygulamaktadırlar. Bu dersin amacı, öğrencilere finansal hizmetlere yönelik gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği Derste pazarlama, hizmet pazarlaması, bankacılık ve sigortacılıkta pazarlama, bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin temel özellikleri, hizmet kalitesini etkileyen faktörler, Banka ve sigorta hizmetlerinin fiyatlandırılması, hizmetlerinin dağıtımı, tutundurma, müşteri tipleri konuları aktarılacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. BAHŞENDE TAŞDEMİR
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar SEZGİN Mete, ŞENDOĞDU Aslan, Günümüz Bankacılığında Banka Hizmetleri Pazarlaması, LiteraTürk Yayınevi, 2008
YÜKSELEN Cemal, Pazarlama İlkeler Yönetim Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2008.
Teorik ders anlatımı, ppt kullanımı, örnek olay çözümlemeleri, makale okuma, araştırma,
Yarıyıl içi sınavı (%40) + Final sınavı (%60)

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 14 3 42
Yarıyıl Sonu Sınavı 14 2 28
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 112

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Pazarlama konusunda temel kavramları bilirler
2 Finansal ürün ve hizmetler üzerinde pazarlama kavramlarını ve araçlarını öğrenir.
3 İşletmelerin kendilerini pazara kabul ettirme konusunda hangi pazarlama stratejilerin kullanacaklarını öğrenirler
4 Ekonomideki ve pazarlamadaki yeni gelişmelerin işletmenin faaliyetlerini nasıl etkilediğini öğrenirler.
5 Hizmet kalitesini etkileyen faktörler, konusunda temel kavramları bilirler.
6 Banka ve sigorta hizmetlerinin fiyatlandırılması,dağıtımı, tutundurma, müşteri tipleri konularında temel kavramları bilirler.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Finansal Hizmetler Kavramı
2 Finansal Hizmetler Pazarlaması ile İlgili Temel Kavramlar
3 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Tüketici Davranışı
4 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Konumlandırma
5 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Ürün Geliştirme
6 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Fiyat
7 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Dağıtım
8 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Tutundurma
9 Finansal Hizmetler Pazarlamasında İnsan
10 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Fiziksel Kanıt ve Süreç
11 Finansal Hizmetlerde Kalite
12 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Müşteri İlişkileri Yönetimi
13 Finansal Hizmetlerde Şikayet Yönetimi
14 Finansal Hizmetler Pazarlamasında Yeni Açılımlar

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Tüm 3 5 2 5 4 2 4 5 5
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113474&lang=tr