Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Bilgisayar Programcılığı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bilime ilişkin temel kavramları tanımak; bilimin temel özelliklerini, işlevlerini ve amaçlarını kavramak; nicel ve nitel araştırma tekniklerinin özelliklerini kavrayarak yapılacak bilimsel araştırmalarda uygun yöntemi seçebilmek; veri toplama, verileri yorumlama ve raporlaştırma becerilerini geliştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Öğretim Üyesi Gizem Kahrıman https://www.gedik.edu.tr/akademik-birimler/yuksekokullar/gedik-meslek-yuksekokulu/bilgisayar-programciligi/akademik-kadro gizem.kahriman@gedik.edu.tr
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. GİZEM KAHRIMAN
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Karasar, Niyazi (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları. Denzin, Norman K. & Lincoln, Yvonna S. (1996). Introduction: Entering the field of qualitative research, Strategies of qualitative inquiry. London: Sage Publications. Ely, Margot, Anzul, Margaret, Friedman, Teri, Garner, Diane & Steinmetz, Ann Mc Cormack (1998). Doing qualitative research: Circles within circles. London: The Falmer Press. Büyüköztürk, Şener (2001). Deneysel Desenler, Ön Test-Son Test Kontrol Grubu Desen ve Veri Analizi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
|
|
1:Anlatım 2:Soru-Cevap 12:Örnek Olay 4:Alıştırma ve Uygulama 6:Gösterip Yaptırma
|
|
Bilgisayar Bilimlerinde Sistem Analizi Tasarımı, Nesneye Yönelik Modelleme
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%20
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%20
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%5
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%30
|
|
Fen Bilimleri
|
%5
|
|
Alan Bilgisi
|
%5
|
|
|