Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1BLP105Grafik ve Animasyon2+2+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Bilgisayar Programcılığı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders; temel grafik tasarım yazılımlarını öğrenciye öğretmekte ve bilgisayar ortamında internette yayınlanmak üzere hareketli grafik oluşturma becerisi geliştirmektedir.
Dersin İçeriği Flash programında hareketli grafikler hazırlama. Hareketli grafikleri internete aktarma.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Seda KAZDAL ÇALIK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Adobe Flash. Animation and Multimedia Software.
Online
Proje ve Final

Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %50
Mühendislik Tasarımı %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Ödevler 2 21 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 14 4 56
Proje 1 21 21
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 179

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Animasyon temellerini bilir
2 Grafik ve metin işlemlerini gerçekleştirir
3 Grafik tasarımı ve canlandırma ile ilgili temel terminoloji ve kavramları tanımlayabilir.
4 Grafik tasarımı programlarında ortak olarak kullanılan araçları kullanma becerisini kazandığını gösterebilir.
5 2D bilgisayar animasyon programlamasının temellerini tanımlayabilir
6 Temel animasyon üretebilir ve geliştirebilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Oryantasyon- Dersin Tanıtılması, Görüşler ve Beklentiler
2 Flash: Başlangıç, Çizim Yapmak, Metin Alanı
3 Flash: Semboller, Katmanlar, Zaman Çizelgesi
4 Semboller ve katmanlar oluşturmak, zaman çizelgesinde çalışmak, Motion ve shape tween oluşturmak.
5 Semboller ve katmanlar oluşturmak, zaman çizelgesinde çalışmak, Motion ve shape tween oluşturmak.
6 Ses ve Video İşlemleri, ekranlar
7 Bileşenler, dinamik veriler
8 ARA SINAV
9 Flash 3d animasyon temelleri
10 Flash: Actionscript
11 Flash: Actionscript
12 Flash: Actionscript , fonksiyonlar komutlar
13 Flash: Actionscript , fonksiyonlar komutlar
14 Actionscript kod geliştirerek animasyon oluşturma


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5
Ö5 5
Ö6 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113543&lang=tr&curProgID=44