Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1SHK243Havayolu Pazarlaması3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Havacılıkta hizmet kavramı ile beraber temel pazarlama kazanımı verilerek havayolu işletmelerinde yolcu profili ve pazarlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Havacılık sistemi ile ilgili temel kavramlar. Kabin görevliliğine ilişkin kavramlar. Pazarlamaya ilişkin temel kavramlar. Havayolu pazar yapısı. Havayolları için özel yolcular: Bebek, çocuk, refakatli-refakatsiz çocuk yolcular, genç yolcular, tutuklu, inad, deporte, hareket kabiliyeti kısıtlı yolcular. Kalite kavramı, havayollarının dış denetleyicileri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Araştırma, görsel sunum.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Tülay KARABUĞA
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kitap: Havayolu Taşımacılığı (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
Kitap: Havayolu Pazarlaması (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
Havayolu Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları.
Havayolu Taşımacılığı, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %90
Eğitim Bilimleri %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 5 75
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 162

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Havayolları açısından kabin görevlisinin rolü ve önemini tartışabilir.
2 Havayolu yolcu tiplerini sınıflandırabilir.
3 Havayollarında verilen hizmetleri bilir.
4 Yolcuların taşımakla yükümlü olduğu seyahat dökümanlarını bilir.
5 Yolcu memnuniyetini sağlamanın önemini bilir
6 Memnuniyetsiz yolcunun havayoluna olumsuz etkilerini tanımlayabilir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Havayolu Taşımacılığı Hizmetine İlişkin Temel Kavramlar Araştırma Kitap: Havayolu Taşımacılığı (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
2 Pazarlama, Hizmet Pazarlaması ve Havayolu Pazarlamasına İlişkin Temel Kavramlar Araştırma Kitap: Havayolu Pazarlaması (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
3 Havayolu Taşımacılığında Hizmet Genel Yapısı Araştırma Kitap: Havayolu Taşımacılığı (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
4 Havayolu Taşımacılığında Hizmet Paydaşları Araştırma Kitap: Havayolu Taşımacılığı (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
5 Havayollarında Özel Yolcular- I Araştırma Kitap: Havayolu Pazarlaması (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
6 Havayollarında Özel Yolcular- II Araştırma Kitap: Havayolu Pazarlaması (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
7 Diğer Özel Hizmet Gerektiren Yolcular Araştırma Kitap: Havayolu Pazarlaması (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
8 Ara Sınav Okuma Sınav
9 Yolcuların Seyahat Dökümanları- I Araştırma Kitap: Havayolu Taşımacılığı (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
10 Yolcuların Seyahat Dökümanları- II Araştırma Kitap: Havayolu Taşımacılığı (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
11 Havayolu Taşımacılığnda Müşteri İlişkileri Süreci Araştırma Kitap: Havayolu Pazarlaması (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
12 Havayolu Taşımacılığında Müşteri İlişkileri Yönetimi Araştırma Kitap: Havayolu Pazarlaması (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
13 Havayolu Taşımacılığında Müşteri Tatmini- Müşteri Değeri Araştırma Kitap: Havayolu Pazarlaması (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)
14 Havayolu Taşımacılığında Müşteri Sadakati Araştırma Kitap: Havayolu Pazarlaması (Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları)


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Ö1 5 1 5 1 1 1 3 3 3 4 2 5 3 3
Ö2 5 5 1 1 2 1 2 2 5 2 5 2 5 5
Ö3 5 3 1 1 1 1 2 2 4 5 3 4 2 2
Ö4 5 5 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö5 5 3 2 2 1 1 1 1 5 3 5 5 5 5
Ö6 5 1 1 1 1 1 1 1 4 1 5 2 3 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113559&curProgID=101&lang=tr