Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Kabin memuru organizasyon, görev ve sorumlulukları hakkında bilgilerin kavranması, kabinde hizmet, yolcu memnuniyeti ve yolcu şikayetlerinin önlenmesi konusunda beceri kazanmak.
|
Dersin İçeriği
|
Tarihte kabin memurluğu, kabin memuru olmak için gereklilikler, kabin memurunun görev ve sorumlulukları, kabin ekibi eğitimleri, sertifikasyonu ve terfi esasları, kabin ekibinin taşımakla yükümlü olduğu doküman ve belgeler, II. Pilot ve Kaptanın görev ve sorumlulukları, Kabin ekibi brifing ve de-brifing, Sivil havacılık denetimleri, kabin memurunun dış görünümü ve kişisel davranışları, üniforma kullanımında dikkat edilecek hususlar, kabinde hizmet, hizmetin boyutları, hizmette standardın korunması, yolcu memnuniyeti, yolcu tipleri, yolcu şikayetlerinin nedenleri, iletişim-algı önyargılar, kişilik, kişiliği etkileyen faktörler, kişilik bozuklukları, davranış, yolcu şikayetlerinin çözümünde dikkat edilecek unsurlar, yolcu ilişkilerinde profesyonellik, havacıların genel özellikleri ve yaşam şekli, ekip oluşumu, inkapasite ekip durumunda yapılması gerekenler, kabin ekibi sağlık önlemleri, görev günü hastalanma, ekip uçuş-görev ve dinlenme limitleri, kabin ekibi disiplin kuralları, yatı görevlerinde dikkat edilecek hususlar gibi konuları içermektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Gözlem tekniği, gösteri tekniği, beyin fırtınası, drama tekniği, soru cevap tekniği, problem çözme tekniği, gösterip yaptırma tekniği
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Tunay Elüstün tunay.elustun@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%30
|
|
Alan Bilgisi
|
%70
|
|
|