Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2CGP112Okul Öncesinde Fen ve Teknoloji Öğretimi2+2+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olma ve erken çocukluk döneminde bilimsel düşünmeyi geliştirecek etkinlikleri tasarlama ve yöntemleri uygulama. Bilgisayar destekli eğitimi tanıma.
Dersin İçeriği Okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmaları. Bilgisayar destekli eğitimin özellikleri, bilgisayar destekli eğitimin dezavantajları, uygulamaları, çocuk ve fen eğitim programında bilimsel süreç becerileri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Neşe DURAN nese.duran@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay.
Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları.
Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %10
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Ödevler 12 3 36
Sunum/Seminer Hazırlama 7 3 21
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 14 3 42
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 150

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Okul öncesi fen öğretiminin önemini açıklayabilme
2 Okul öncesi fen öğretiminde öğretmenin ve ailenin rolünü ifade edebilme
3 Okul öncesinde temel fen kavramlarını tanımlayabilme
4 Okul öncesi fen öğretiminde öğrencilere bilimsel süreç becerileri kazandırabilmenin önemini açıklayabilme
5 Okul öncesi fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerine yönelik etkinlik tasarlayabilme
6 Okul öncesinde fen merkezinin özelliklerini bilme
7 Bilgisayar destekli eğitimi uygulayabilme
8 Teknolojiyi okul öncesi eğitimde kullanabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Okul öncesi dönemde fen eğitiminin önemi Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
2 Okul öncesi fen çalışmalarında temel fen kavramları ve bu kavramları öğretme teknikleri Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
3 Okul öncesi fen eğitiminde bilimsel süreç becerileri Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
4 Okul öncesi fen öğretiminde öğretmenin ve ailenin rolü Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
5 Okul öncesi fen öğretiminde kavram haritaları ve uygulamaları Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
6 Okul öncesi fen öğretiminde fen projeleri ve uygulamaları Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
7 Okul öncesi fen eğitiminde drama Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
8 Ara Sınav
9 Basit araç gereçlerle yaparak yaşayarak fen öğrenme Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
10 Okul öncesi fen eğitiminde teknoloji kullanımı Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
11 Okul öncesi fen kavramlarına yönelik etkinlik ve materyal tasarlama ve uygulama Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
12 Bilgisayarın Eğitim Alanında Kullanılması Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
13 Bilgisayarın Eğitim Alanında Kullanılması Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara
14 Bilgisayarın Eğitim Alanında Kullanılması Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yayınları. Şimşek, N., (2008). Çınar, Y. Okul Öncesi Dönemde Fen Ve Teknoloji Öğr. Ankara


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 5 4 4 4 4 2 3 5 3 4 3 2 4
Ö2 5 4 4 5 4 2 3 5 3 4 4 2 4
Ö3 5 4 4 4 4 2 3 5 3 4 3 2 4
Ö4 5 4 4 4 4 2 3 5 3 4 3 2 4
Ö5 5 4 4 4 4 2 3 5 3 4 3 2 4
Ö6 5 4 4 4 4 2 3 5 3 4 3 2 4
Ö7 5 4 4 4 4 2 3 5 3 4 3 2 4
Ö8 5 4 4 4 4 2 3 5 3 4 3 2 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113836&curProgID=5578&lang=tr