Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3CGP273Okul Öncesi Dönemde Dil ve Konuşma Bozuklukları3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çocuklarda dil gelişiminin aşamaları ile ilgili temel bilgilerin edinilmesi, dil ve iletişim bozuklukları ve eğitimleri ile ilgili temel bilgilerin kavranmasında yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders çerçevesinde çocuklarda dil gelişim aşamaları ile ilgili temel bilgilerin kazanılması, dil ve iletişim bozuklukları ile ilgili temel bilgilerin kavranması ve eğitimi gibi konulara yer verilmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Neşe DURAN nese.duran@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara.
Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. 1999. İletişim nedir? Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
2
% 80

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 12 3 36
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 87

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dil gelişim aşamalarını açıklar.
2 Dil, iletişim ve konuşma kavramlarını karşılaştırır.
3 Dil ve iletişim bozukluğu olan çocukların özelliklerini ayırt eder.
4 Dil ve iletişim bozukluğu olan çocukların ailelerine rehberlik hizmetleri yürütür.
5 Dil ve iletişim bozukluğu olan çocukların topluma kazandırılmasına yönelik düzenlemeler yapar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Normal gelişim gösteren çocuklarda dil gelişimi Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
2 Dilin temel özellikleri Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
3 Dil kazanımına ilişkin görüşler Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
4 Dil ve konuşma bozukluklarının tanımı ve sınıflandırılması Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
5 Konuşmada etkili olan organlar Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
6 Dil ve konuşma bozukluklarının nedenleri ve yaygınlığı Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
7 Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocukların özellikleri Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
8 Ara Sınav
9 İletişim bozukluklarının sınıflandırılması Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
10 İletişim bozukluğunun türleri Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
11 Dil ve iletişim bozukluğu gösteren çocukların eğitimleri Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
12 Dil ve iletişim bozukluğu gösteren çocukların eğitimleri Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
13 Dil ve iletişim bozukluğu gösteren çocukların ailelerine rehberlik Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.
14 Dil ve iletişim bozukluğu gösteren çocukların ailelerine rehberlik Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M. Baykoç-Dönmez, N. 1986. “Çocuklarda dilin kazanılışı”. Ya- Pa 4. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Ya-pa Yayınları Ankara. Baykoç-Dönmez, N. 1993. Okulöncesi dönemde dil gelişimi etkinlikleri. Sim Matbaacılık, Ankara. Hoşcan, Y. 1987. Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi. Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Konrot, A. 1991. Okulöncesi eğitim kurumlarında dil ve konuşma sorunlu çocuklar. Ya- Pa 7. Okulöcesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ya-pa Yayınları, İstanbul. Owens, R.R.2008. Language Development. Pearson Education, Boston. Topbaş, S. 1999. Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yavuzer, H. 1999. Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle çocuğunuzun ilk 6 yılı. RemziKitabevi, Ankara. Zıllıoğlu, M.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö2 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö3 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö4 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö5 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113839&curProgID=5578&lang=tr