Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3CGP253Çocuk Hakları ve Koruma3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çocukların haklarını bilmek ve korunmasını sağlamak.
Dersin İçeriği İnsan hakları ve İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi
Çocuk Hakları Türleri ve Özellikleri
Çocuk Hakları İle İlgili Yasal Düzenlemeler
Çocuk Haklarının Korunması
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Fatma Şükran KAPLAN sukran.yapici@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010).
Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990).
Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010).
Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF
Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990).
Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 1 30

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocuk hakları ile ilgili mesleğe yönelik temel kavram ve ilkeleri kavrayabilir.
2 Çocukların eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek haklarla ilgili bilgi sahibi olabilir.
3 Toplum aile ve çocuk ilişkisinde çocukların haklarını koruyabilir.
4 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alabilir.
5 Çocuk hakları ve korunması konusunda aileler ile işbirliği yapabilir.
6 Çocukların haklarını ailelere aktarırken kullanılabilecek araç-gereç, materyal ve dokümanları etkili bir şekilde kullanabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İnsan hakları ve İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
2 Okul öncesinde İnsan Hakları Eğitimi Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
3 Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
4 Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
5 Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
6 Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
7 Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
8 Vize Sınavı Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
9 Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
10 Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
11 Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
12 Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
13 Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)
14 Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. (Flowers, 2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, UNICEF Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. (Kozcu, 1990). Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. (T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3)


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 5 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 2
Ö2 5 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 2
Ö3 5 1 1 5 1 1 5 1 1 1 5 1 4
Ö4 5 1 1 3 1 1 5 1 1 1 1 1 4
Ö5 5 1 1 5 1 1 5 1 1 1 5 1 3
Ö6 5 1 5 5 1 1 5 1 1 3 5 1 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113840&curProgID=5578&lang=tr