Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3CGP255Davranış Problemleri ve Yönetimi3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin çocukluk dönemine özgü davranış problemlerini tanıması, davranış problemlerinin doğasını anlaması ve etkili değerlendirme ve müdahale stratejilerini öğrenmesini sağlamak ve öğrencilerin, kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını kavramasını, gelişimsel tanılama sonucuna göre engelli çocuk için uygun yönlendirmeler yapabilmesini, engelli çocuğun ailesine ve öğretmenlere kaynaştırma programları için gerekli eğitim ve rehberlik becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları tanımlayabilmek, doğru belirlemek, olumlu davranışları destekleyebilmek, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenebilmek; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumlarının önemini kavramak; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesini öğrenmek; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, davranışı takip edebilmek ve değerlendirme.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. İrem ALTAN AKSU irem.altan@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap. Kırcaali-İftar, G.(Ed) (2003) Davranış ve Öğrenme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar (2004) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım.
Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap. Kırcaali-İftar, G.(Ed) (2003) Davranış ve Öğrenme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar (2004) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 9 2 18
Ödevler 4 3 12
Sunum/Seminer Hazırlama 6 3 18
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 99

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler davranışa ilişkin temel tanımları söyleyebilme;
2 Öğrenciler davranış problemlerine ilişkin temel tanımları böyleyebilme;
3 Öğrenciler etkili değerlendirme ve müdahale yaklaşımları söyleyebilme;
4 Öğrenciler çocuklar ve anne babaları için etkili davranış müdahale planı geliştirirme;
5 Kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını bilirler,;
6 Kaynaştırılacak engelli ve normal çocukların hangi özellikleri taşıması gerektiğini anlarlar;
7 Başarılı kaynaştırma uygulamaları için ne tip çalışmaların yapılması gerektiğini kavrarlar,;
8 Kaynaştırma sınıfı eğitim programlarında hangi düzenlemelerin yapılması gerektiğini analiz ederler;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Davranış ve temel kavramlar Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
2 Davranış bilimleri, davranış bilimlerine ilişkin temel kavramlar Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
3 Kişilik nedir? Kişiliği oluşturan ölçütler nelerdir? Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
4 Kültür ve Kültüre dair kavramlar Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
5 Öğrenme Kuramları ve Davranış İlişkisi Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
6 Problem davranış nedir? Davranıştan ayıran farkları nelerdir? Ölçütleri nelerdir? Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
7 Tepki Aşamaları Teorisi Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
8 Vize
9 Çocukluk döneminde görülen davranış problemleri Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
10 Çocukluk döneminde görülen davranış problemleri Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
11 Çocukluk döneminde görülen davranış problemleri Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
12 Çocukluk döneminde görülen davranış problemleri ve davranış değerlendirme yöntemleri Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
13 Formal ve informal davranış değerlendirme yöntemleri Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap
14 Davranış problemlerine müdahale stratejileri Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap Özgü, Begüm & Yılmaz, Mahmut (2017). Anne baba ve öğretmenler için çocuklarda davranış problemleri ve çözüm yolları. Eğiten Kitap


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 1 2 3 2 3 5 2 5 4 2 5 4 4
Ö1 2 3 3 3 3 3 4 4 4 2 5 3 4
Ö2 2 3 5 2 2 3 2 1 2 2 4 1 2
Ö3 4 2 2 1 2 3 3 3 2 3 4 4 4
Ö4 4 4 2 2 5 4 3 4 2 3 4 2 3
Ö5 4 3 3 2 3 4 2 3 4 3 1 4 3
Ö6 4 3 4 4 3 2 2 4 2 3 4 2 3
Ö7 4 2 3 4 2 3 2 4 3 4 4 3 4
Ö8 3 3 4 4 3 3 3 4 4 4 4 1 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113848&curProgID=5578&lang=tr