Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3CGP201Özel Eğitim3+2+045

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Özel gereksinimli çocukları tanıma ve eğitimlerine katkıda bulunma, aile danışmanlığı yapabilmek. ve onlarla ilgili kurumlarda çalışma becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği özel eğitimin tanımı.tarihçesi dünya ve bizdeki durumu .önleyici ve koruyucu tedbirler almak.özellikli çocuklar gruplama ve çeşitleri (zeka özürleri,beden zürleri,otizm,Down Sendromu,aspergas sendromu,işitme ,görme engelliler,öğrenme güçlükleri,üstün zeka ve yetenekliler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. ASLAN AYDOĞAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar internet
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri
Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Özel eğitim Prf..Necate Baykoç 2012
Özel eğitim ders kitapları.ppt sunumlar.
vize ve final olarak

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %40
Sağlık Bilimleri %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 5 70
Sınıf Dışı Ç. Süresi 5 6 30
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 115

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Özel eğitimle ilgili temel kavramları ve özel eğitimle ilgili genel süreci (tanılama, değerlendirme, yerleştirme) betimleyebilecektir.
2 Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumluluklarını betimleyebilecektir.
3 Özel gereksinimli çocukların eğitimiyle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuatı ve getirilerini ve Türkiye’de özel eğitimle ilgili örgütlenme yapısını tartışabilecektir.
4 Zihin yetersizliği olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
5 Otizm spektrum bozukluğu olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
6 İşitme yetersizliği olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
7 Görme yetersizliği olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
8 Öğrenme güçlüğü olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş, Ders Programı-Ödevler ve Beklentilerin Gözden Geçirilmesi Özel Eğitimin Amacı
2 Özel Eğitim Hizmetlerinin Planlanması ve Sağlanması-Yasal Hükümler
3 Aile Eğitimi
4 Kütüphane Kaynakları Eğitimi
5 Zihinsel Engelliler
6 Öğrenme Güçlükleri
7 Otizm spektrum bozuklukları Erken Çocukluk Özel Eğitimi
8 Ara Sınav
9 Dil ve Konuşma Bozuklukları diğer sağlık yetersizlikleri ve DEHB
10 BEP hazırlama
11 Üstün Yeteneklilik ve Yetenek
12 Fiziksel Yetersizlikleri ve Sağlık Yetersizlikleri, Çoklu Yetersizlik
13 Sağırlık ve İşitme Kaybı, Körlük ve Az Görme, Sağır-Körlük ve Travmatik Beyin Hasarı (TBI)
14 Yetişkinliğe Geçiş ve İnceleme


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 5 4 4 5 4 4 4 5 4 4 4
Ö1 3 4 3 4 4 5 5 5 5 4 4 4
Ö2 3 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 4
Ö3 4 4 5 4 5 4 4 5 4 4 4 4
Ö4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 4 4
Ö5 5 5 5 3 4 3 5 4 4 4 5 5
Ö6 4 5 5 4 5 4 5 4 4 4 4 4
Ö7 4 5 4 3 4 4 5 4 4 5 4 3
Ö8 4 4 4 4 4 4 4 3 4 5 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113853&curProgID=5578&lang=tr