Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2CGP102Çocuk Gelişimi-II4+0+046

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Erken çocukluk ve ergenlik dönemi kişisel, sosyal, duygusal, cinsel ve ahlaki gelişim özelliklerini kavramak ve bu alanlardaki gelişimleri desteklemek.
Dersin İçeriği Erken çocukluk ve ergenlik dönemi kişisel, sosyal, duygusal, cinsel ve ahlaki gelişim özelliklerini kavramak ve bu alanlardaki gelişimleri desteklemek.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım Yöntemi - Soru Cevap Yöntemi
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Fatma Şükran KAPLAN sukran.yapici@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Aral, N Baran, G. Bulut, Ş. ve Çimen S. (2001). Çocuk Gelişimi 1-2. Ya-pa Yayınları. Bayhan, Pınar, Artan İsmihan. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayınları. Başal, A. Handan. (2003). Nasıl Mutlu Bir Çocuk Yetiştirebilirim?. Morpa Yayınları.
Erken çocukluk ve ergenlik dönemi kişisel, sosyal, duygusal, cinsel ve ahlaki gelişim özelliklerini kavramak ve bu alanlardaki gelişimleri desteklemek.
Aral, N Baran, G. Bulut, Ş. ve Çimen S. (2001). Çocuk Gelişimi 1-2. Ya-pa Yayınları. Bayhan, Pınar, Artan İsmihan. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayınları. Başal, A. Handan. (2003). Nasıl Mutlu Bir Çocuk Yetiştirebilirim?. Morpa Yayınları.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 4 60
Sınıf Dışı Ç. Süresi 5 5 25
Ödevler 5 5 25
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 145

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 0-12 yaş arasındaki çocukların kişisel gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme.;
2 0-12 yaş arasındaki çocukların sosyal gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme.;
3 Çocukların sosyal gelişimlerini ölçmeye yönelik uygun araçları kullanabilme.;
4 0-12 yaş arasındaki çocukların duygusal gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme.;
5 Çocukların duygusal gelişimlerini ölçmeye yönelik uygun araçları kullanabilme. ;
6 0-12 yaş arasındaki çocukların ahlaki gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme.;
7 Çocukların ahlaki gelişimlerini ölçmeye yönelik uygun araçları kullanabilme. ;
8 0-12 yaş arasındaki çocukların cinsel gelişim özelliklerini hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme.;
9 Çocukların cinsel gelişimlerini ölçmeye yönelik uygun araçları kullanabilme. ;
10 Gelişim alanlarından elde edilen bilgilerle çocukların eğitim ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlayabilme.;


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kişiliğin tanımı ve önemi, kişisel gelişimle ilgili temel kavramlar Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi ve Freud’un savunma mekanizmaları Kişiliğin tanımı ve önemi, kişisel gelişimle ilgili temel kavramlar Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi ve Freud’un savunma mekanizmaları Kişiliğin tanımı ve önemi, kişisel gelişimle ilgili temel kavramlar Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi ve Freud’un savunma mekanizmaları
2 Sosyal gelişimin tanımı, önemi, sosyal gelişimle ilgili temel kavramlar (benlik, sosyalleşme, sosyal olgunluk, kültür), Erikson’a göre psiko-sosyal gelişim dönemleri Sosyal gelişimin tanımı, önemi, sosyal gelişimle ilgili temel kavramlar (benlik, sosyalleşme, sosyal olgunluk, kültür), Erikson’a göre psiko-sosyal gelişim dönemleri Sosyal gelişimin tanımı, önemi, sosyal gelişimle ilgili temel kavramlar (benlik, sosyalleşme, sosyal olgunluk, kültür), Erikson’a göre psiko-sosyal gelişim dönemleri
3 Sosyal gelişimde bireysel farklılıklar, sosyal gelişimi etkileyen etmenler, sosyal gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Sosyal gelişimde bireysel farklılıklar, sosyal gelişimi etkileyen etmenler, sosyal gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Sosyal gelişimde bireysel farklılıklar, sosyal gelişimi etkileyen etmenler, sosyal gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi
4 Sosyal gelişim ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve duygusal gelişimi değerlendirme Sosyal gelişim ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve duygusal gelişimi değerlendirme Sosyal gelişim ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve duygusal gelişimi değerlendirme
5 Duygusal gelişimin tanımı, önemi, duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar (duygular, korku, haz, heyecan,saldırganlık, güven), Gelişim dönemlerine ilişkin duygusal özellikler (Bebeklik dönemi, İlk çocukluk (oyun) dönemi, İkinci çocukluk (ilköğretim) dönemi, Ergenlik dönemi) Duygusal gelişimin tanımı, önemi, duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar (duygular, korku, haz, heyecan,saldırganlık, güven), Gelişim dönemlerine ilişkin duygusal özellikler (Bebeklik dönemi, İlk çocukluk (oyun) dönemi, İkinci çocukluk (ilköğretim) dönemi, Ergenlik dönemi) Duygusal gelişimin tanımı, önemi, duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar (duygular, korku, haz, heyecan,saldırganlık, güven), Gelişim dönemlerine ilişkin duygusal özellikler (Bebeklik dönemi, İlk çocukluk (oyun) dönemi, İkinci çocukluk (ilköğretim) dönemi, Ergenlik dönemi)
6 Bowlby’a göre duygusal gelişim dönemleri Duygusal gelişimde bireysel farklılıklar, duygusal gelişimi etkileyen etmenler, duygusal gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Bowlby’a göre duygusal gelişim dönemleri Duygusal gelişimde bireysel farklılıklar, duygusal gelişimi etkileyen etmenler, duygusal gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Bowlby’a göre duygusal gelişim dönemleri Duygusal gelişimde bireysel farklılıklar, duygusal gelişimi etkileyen etmenler, duygusal gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi
7 Duygusal gelişim ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve duygusal gelişimi değerlendirme Duygusal gelişim ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve duygusal gelişimi değerlendirme Duygusal gelişim ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve duygusal gelişimi değerlendirme
8 Ders tekrarı Ders tekrarı Ders tekrarı
9 Ahlak gelişiminin tanımı, önemi, ahlak gelişimle ilgili temel kavramlar (törel davranış, vicdan, bencillik, özgecilik), Piaget’e göre ahlak gelişimi dönemleri Ahlak gelişiminin tanımı, önemi, ahlak gelişimle ilgili temel kavramlar (törel davranış, vicdan, bencillik, özgecilik), Piaget’e göre ahlak gelişimi dönemleri Ahlak gelişiminin tanımı, önemi, ahlak gelişimle ilgili temel kavramlar (törel davranış, vicdan, bencillik, özgecilik), Piaget’e göre ahlak gelişimi dönemleri
10 Kohlberg’e göre ahlak gelişimi dönemleri Ahlak gelişimde bireysel farklılıklar, ahlak gelişimini etkileyen etmenler, ahlak gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Kohlberg’e göre ahlak gelişimi dönemleri Ahlak gelişimde bireysel farklılıklar, ahlak gelişimini etkileyen etmenler, ahlak gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Kohlberg’e göre ahlak gelişimi dönemleri Ahlak gelişimde bireysel farklılıklar, ahlak gelişimini etkileyen etmenler, ahlak gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi
11 Ahlak gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve ahlak gelişimini değerlendirme Ahlak gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve ahlak gelişimini değerlendirme Ahlak gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve ahlak gelişimini değerlendirme
12 Cinsel gelişimin tanımı, cinsel gelişimle ilgili kavramlar (cinsel olgunluk, cinsel kimlik, cinsel eğitim) Freud’un cinsel gelişim dönemleri Cinsel gelişimin tanımı, cinsel gelişimle ilgili kavramlar (cinsel olgunluk, cinsel kimlik, cinsel eğitim) Freud’un cinsel gelişim dönemleri Cinsel gelişimin tanımı, cinsel gelişimle ilgili kavramlar (cinsel olgunluk, cinsel kimlik, cinsel eğitim) Freud’un cinsel gelişim dönemleri
13 Cinsel eğitimin önemi, cinsel gelişimde bireysel farklılıklar, cinsel gelişimi etkileyen etmenler, cinsel gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Cinsel eğitimin önemi, cinsel gelişimde bireysel farklılıklar, cinsel gelişimi etkileyen etmenler, cinsel gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Cinsel eğitimin önemi, cinsel gelişimde bireysel farklılıklar, cinsel gelişimi etkileyen etmenler, cinsel gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi
14 Sosyal, duygusal, ahlak ve cinsel gelişim alanlarına yönelik etkinlik örnekleri Sosyal, duygusal, ahlak ve cinsel gelişim alanlarına yönelik etkinlik örnekleri Sosyal, duygusal, ahlak ve cinsel gelişim alanlarına yönelik etkinlik örnekleri


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 3 1 1 1 2 1 2 2 1 2 2 5
Ö1 3 4 1 1 1 2 1 3 1 1 2 5
Ö2 3 4 1 1 1 2 2 2 1 1 1 1 4
Ö3 3 4 1 1 1 1 2 2 4 1 1 2 5
Ö4 3 4 1 1 1 1 2 2 4 1 1 2 4
Ö5 3 4 1 1 1 1 2 1 4 1 1 1 2
Ö6 3 4 1 1 1 2 2 2 5 1 1 1 4
Ö7 3 4 1 1 1 2 2 2 4 4 1 2 2
Ö8 3 4 1 1 1 2 1 2 5 1 1 2 1
Ö9 3 4 1 1 1 2 2 1 4 1 1 2 5
Ö10 3 4 1 1 1 2 2 2 2 1 1 2 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113871&curProgID=5578&lang=tr