Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3CGP267İşaret Dili3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Türkçe çeviri dili, el ve beden şekilleri, Ellerin beden durumu, Mimiklerin fonksiyonu, TİD dizi işitme engelli bireyle iletişim kurma, İşareti anlamlandırma Özgün anlatım, duygu ve görüşler aktarma
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Aslan AYDOĞAN aslan.aydogan@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders Notları
Ders Notları
Ders Notları

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Ödevler 13 2 26
Ara Sınavlar 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 73

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır.
2 İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
3 İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı Ders Notları Ders Notları
2 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Ders Notları Ders Notları
3 Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi Ders Notları Ders Notları
4 İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi Ders Notları Ders Notları
5 El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu Ders Notları Ders Notları
6 İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama Ders Notları Ders Notları
7 Selamlaşma Hal hatır sorma Ders Notları Ders Notları
8 Vize
9 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Ders Notları Ders Notları
10 Duygu ve düşünceleri aktarma Ders Notları Ders Notları
11 Duygu ve düşünceleri aktarma Ders Notları Ders Notları
12 Karşı tarafı anlama Ders Notları Ders Notları
13 Karşı tarafı anlama Ders Notları Ders Notları
14 Genel Değerlendirme Ders Notları Ders Notları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 2
Ö1 4 2 3 4 3 4 2 3 3 3 3 3 3
Ö2 3 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2
Ö3 3 3 2 2 4 4 4 2 3 3 3 3 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=113873&curProgID=5578&lang=tr