Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Makine
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Makine teknikerliğinde alternatif ve talaşlı imalat yöntemlerinin çeşitlerini ve özelliklerini kavrayabilme. Endüstriyel ölçüm ve kontrol yöntemleri
|
Dersin İçeriği
|
Tesviyeciliğin tanımı ve makine yapımındaki önemi. Eğeler, eğeleme işlemleri. Markalama. Kesme işlemleri. Matkaplar, matkap uçlarının bilenmesi. Zımpara taşları. Delik delme işlemleri. Vidalar, vida çekme yöntemleri. Perçinleme işlemleri. Eğme, bükme işlemleri. Raybalar, rayba çekme. Lehimleme tekniği. Vargel - planya tezgahları ve talaş kaldırma yöntemleri. Sert maden uçlar, Soğutma sıvıları. Kesici takım seçimi. Takım tezgahlarında talaş kaldırmak için gerekli kesme parametrelerini seçebilme, kesme zamanlarını hesaplayabilme, talaş kaldırmada talaş, ısınma, aşınma ve kesme kuvvetlerinin oluşumunu kavrayabilme. Kumpas, mikrometre, Komparatör ile ölçüm. Yüzey pürüzlülüğü, boyutsal ölçümler, profilometre, kesme kuvvetleri, kesme sıcaklık ölçüm yöntemlerinin kavranması
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, sunuş yoluyla, soru-cevap
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr.Gör. HÜSEYİN KAYGISIZ
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Erkin DUMAN https://abis.gedik.edu.tr/erkin-duman
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Üretim Yöntemleri ve İmalat Teknolojileri, Muammer Gavas, Mustafa Yaşar, Mustafa Aydın, Yahya Altunpak, -Seçkin Yayıncılık Modern Talaşlı İmalatın Esasları, M.Cemal ÇAKIR, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013 Manufacturing Automation: Metal Cutting Mechanics, Machine Tool Vibrations, and CNC Design, Yusuf ALTINTAŞ, Modern İmalatın Prensipleri, Groover, Nobel Yayınevi, 2010. Temel Endüstriyel Ölçme Tekniği, Prof. Dr. Nihat AKKUŞ, Gedik Üniversitesi Manufacturing Processes for Engineering Materials, S. Kalpakjian,Steven, R. Schmid, 2007
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%10
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%40
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%40
|
|
|