Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Elektrik
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, öğrencilerin matematiksel alt yapısını oluşturmak ve bu temel bilgileri kendi mesleki alanlarında kullanabilmelerini sağlamak hedeflenmektedir. Öğrenciler, temel matematik konularını anlayarak mesleki programlarıyla ilişkilendirebilecekleri problemlere uygulamalar gerçekleştirirler. Ayrıca, analitik düşünme becerilerini geliştirmek için çeşitli problem çözme yöntemleri ve stratejileri öğrenirler. Bu süreçte, öğrenciler sayısal verileri anlamak, yorumlamak ve doğru sonuçlar elde etmek için matematiksel düşünme ve mantık becerilerini geliştirirler. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin matematiksel bilgiye dayalı kararlar alabilme yeteneklerini ve problem çözme becerilerini artırmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Kümeler, Tam Sayılar, Rasyonel Sayılar, Basit Eşitsizlikler, Mutlak Değer, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Gerçel Sayılar, Çarpanlarına Ayırma ve Özdeşlikler, I. Dereceden Denklem ve Eşitsizlikler, Oran ve Orantı, Fonksiyonlar, II. Dereceden Denklem ve Eşitsizlikler, Parabol, Polinomlar, Logaritma, Analitik Geometri, Temel Trigonometri, Karmaşık Sayılar ve Uygulamaları, Matris ve Determinant, Lineer Denklem Sistemleri.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Yüz yüze eğitim
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Öğretim Üyesi Gizem Kahrıman gizem.kahriman@gedik.edu.tr
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Gizem Kahrıman gizem.kahriman@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Halilov, Hüseyin, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik. Kopuzoğlu, Abdullah, Arslan, Saadet, Temel Matematik I-II. Kartal, Mahmut, Karagöz, Yalçın, Kartal, Zafer, Temel Matematik. Thomas, G. B. (Eser Sahibi), Weir, M. D. (Eser Sahibi), Hass, J.R. (Eser Sahibi), Bayram, Mustafa (Çevirmen), Thomas Kalkülüs Cilt:1,2.
|
|
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%100
|
|
|