Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1HAL203İletişim Psikolojisi ve İkna Kuramları3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin ikna ve retoriğin günümüz koşullarındaki önemini kavramalarını, ikna yollarını ve retoriği doğru ve etkin bir biçimde kullanarak yarar sağlamayı, rekabet koşullarına ayak uydurabilme becerisini, piyasa koşullarına uyumu kolaylaştıracak yardımcı bilgi ve beceriyi kazandırmayı amacındadır.
Dersin İçeriği Hitabet, beden dili, empati, kitle psikolojisi, sokrates ve diyalektif uslamlama, aristo ve retorik, ikna kuramları, psikanalitik ikna kuramları, ihtiyaç kuramları, zihinsel ikna kuramları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ebru GÖNÜLAL
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar MEYER Michel, Retorik
Ders notları
ARİSTOTELES, Retorik (2018), Say yayınları
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, İkna Edici İletişim (2012)
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
ödev, ara sınav, proje, sunum, final

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 4 60
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 155

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kişilerarası ve toplulukta ikna becerisine sahip olmak
2 Kişilerarası ve toplulukta retorik tekniklerini kullanabilmek
3 Beden Dili tekniklerine hakim olabilmek
4 Empatik iletişim kurabilme
5 Etkili iletişim yöntemlerini uygulayabilme
6 Geçmişten günümüze gelen süreç dahilinde zihin, ihtiyaç ve kişilik ile ilişkili her türlü kuramı kavrayıp yorumlayabilme yetisine sahip olma


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İkna Kavramı
2 İkna Süreci
3 İkna Kaynağının önemi ve özellikleri
4 İknada Hedef Kitle Ve Mesajın Özellikleri
5 Aristotales-Retorik, Freud ve Kitle Psikolojisi
6 Motiv ve Motivasyon, Temel Motivasyon Kuramları, Hedonizm
7 Etki-Tepki Kuram ve Yaklaşımları, Klasik Psikanalitik Kuram
8 Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramı
9 Frederick A. Herzberg’in Çift Fattör Teorisi
10 Alderfer’in Vig Yaklaşımı, Murry’in İhtiyaçlar Gösterisi Kuramları
11 Mc Clelland Ve Atkinson’un Başarı İhtiyacı Yaklaşımı
12 Değer_Beklenti Kuramları, Denge Ve Uyum Kuramları
13 İknada Beden dili
14 Topluluklarla iletişimde İkna ve Retorik


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 4 1 3 2 2 3 4 3 2 5
Ö1 4 1 3 2 2 3 4 3 2 5
Ö2 4 1 3 2 2 3 4 3 2 5
Ö3 4 1 3 2 2 3 4 3 2 5
Ö4 4 1 3 2 2 3 4 3 2 5
Ö5 4 1 3 2 2 3 4 3 2 5
Ö6 4 1 3 2 2 3 4 3 2 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=114696&curProgID=46&lang=tr