Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1HAL211Kamuda ve Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Halkla ilişkiler alanındaki temel kavram ve yaklaşımları inceleyerek, kamu yönetiminde ve yerel yönetimlerde halkla ilişkiler uygulamalarını anlamak.
Dersin İçeriği Halkla ilişkilerin kamu kurumlarında etkin kullanımı, halkla ilişkiler uygulamalarındaki eksikliklerin sonuçlarının öğrenilmesi, tartışılması, modern yöntem ve araçların öğrenilmesi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Sınav, Örnek Olay, Tartışma, Problem Çözme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Betül Gündoğan betul.gundogan@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Metin KAZANCI, Kamuda ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler, Turhan Yayınevi, Ankara 2005
Ahmet TARHAN, Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Ve E-Devlet, Palet Yayınları, Konya Mart 2011
Hüseyin DİKME, Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Uygulamaları, Yalın Yayıncılık, İstanbul 2012
Anlatım, Sınav, Örnek Olay, Tartışma, Problem Çözme
Ara sınav, Kısa sınav, Final sınavı ve Ödev

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 4 60
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 130

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Halkla ilişkilerin temel ilkelerini bilir.
2 Kamu kurum ve kuruluşlarında kullanılan halkla ilişkiler araçlarını öğrenir.
3 Teknoloji ve iletişim araçlarının halkla ilişkilere etkilerini analiz eder.
4 Etkili iletişim süreçleri geliştirir.
5 Kamu kurumlarında iletişim eksikliğinin olumsuz sonuçları bilinir.
6 Kamu kurumlarında günümüz halkla ilişkiler araçlarını etkin şekilde kullanabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Halkla İlişkilerin Doğuşu ve Gelişimi
2 Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin Artan Önemi
3 Kamu Yönetiminde Vatandaşlarla İletişim
4 Vatandaşlarla iletişimde yaşanan sorunlar
5 Halkın tepki biçimleri
6 İlişkileri İyileştirmeye Yönelik Faaliyetler
7 İliişkileri İyileştirmeye Yönelik Faaliyetler
8 E-devlet : Bilgi Verme Aşaması
9 E-devlet : Etkileşim
10 E-devlet : Dönüşüm
11 Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler
12 Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin İlkeleri
13 Tanıma ve Tanıtma
14 Genel değerlendirme


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 5 2 5 5 5 5 5 5 5 4
Ö1 5 1 5 5 5 5 4 5 4 4
Ö2 5 1 5 4 5 5 4 5 5 4
Ö3 5 2 5 5 5 4 5 5 4 4
Ö4 4 2 4 5 5 4 5 4 4 4
Ö5 4 1 4 5 5 5 5 4 5 5
Ö6 5 2 4 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=114703&curProgID=46&lang=tr