Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, tüketici davranışları alanındaki genel kavramlar, tüketicileri harekete geçirme gücünü belirleyen ve yönlendiren öğrenme ve motivasyon kuramları konularında öğrencileri bilgilendirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında tüketici davranışları, disiplinler arası bir perspektiften ele alınarak, tüketicilerin davranış kalıpları irdelenmekte, söz konusu davranışları etkileyecek pazarlama ve halkla ilişkiler stratejileri üzerinde durulmaktadır. Bu doğrultuda tüketici ve müşteri kavramları arasındaki ilişkinden başlanarak, algılama, öğrenme modelleri, motivasyon teorileri, ikna kuramları ve pazarlama-tüketici davranışları vb. konular ele alınmaktadır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Ceren İrem KAYA
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış, Tüketici Davranışları, MediaCat Yayınları, 2004. Dr. F. Atıf Bilge, Dr. Nusret Göksu, Tüketici Davranışları, Gazi Kitapevi, Ocak 2010
|
|
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
|
|
|
|
|
|
Ara sınav, Kısa sınav, Final sınavı, Ödev, Proje
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%40
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%20
|
|
Alan Bilgisi
|
%40
|
|
|