Course Information
SemesterCourse Unit CodeCourse Unit TitleT+P+LCreditNumber of ECTS Credits
4ITF214International Marketing3+0+036

Course Details
Language of Instruction English
Level of Course Unit Bachelor's Degree
Department / Program International Trade and Finance (Eng)
Mode of Delivery Face to Face
Type of Course Unit Compulsory
Objectives of the Course Bu dersin amacı:
• Öğrencileri uluslararası pazarlamanın kurumları, terminolojisi ve oyuncuları ile tanıştırın.
• Öğrencilere farklı kültürleri ve bunun pazarlamacılar üzerindeki etkilerini anlama fırsatı verin.
• Öğrencilerin, dış pazarlara giren bir firma için pazarlama ortamı ve pazarlamayla ilgili kararlar hakkında daha derin bir anlayış kazanmalarına olanak tanıyın. Öğrenciler kültürel, ekonomik, etik ve politik ortamları araştırmaya yönelik temel kaynakları bilmeli ve her birinin pazarlama stratejileri ve karar verme üzerindeki etkisini tahmin etmelidir.
Course Content Başarılı küresel pazarlamacı, "ana" ülke dışındaki pazarları seçmek, giriş kazanmak ve rekabet etmek için gereken sayısız pazarlama faaliyetlerini içerecek şekilde bilgisini genişletmelidir. Buna ek olarak küresel pazarlamacı, kültürün, çevrenin, hükümet düzenlemelerinin ve ekonomik sistemlerin bir firmanın rekabet avantajını ve stratejik konumunu etkilemede ne kadar önemli olduğunu da takdir etmelidir. Bu kurs, küresel pazarlamacılar için bu hayati kavramların her birine genel bir bakış sunacaktır.
Course Methods and Techniques (1) Anlatım, tartışma, (2) Vaka çalışması
Prerequisites and co-requisities None
Course Coordinator None
Name of Lecturers Asist Prof. Metin TOPTAŞ metin.toptas@gedik.edu.tr
Assistants None
Work Placement(s) No

Recommended or Required Reading
Resources Keegan & Green (2020). Global Marketing. 10th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall.
LMS'de mevcut

Course Category
Social Sciences %30
Field %70

Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"

Assessment Methods and Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 % 40
Final examination 1 % 60
Total
2
% 100

 
ECTS Allocated Based on Student Workload
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 3 42
Hours for off-the-c.r.stud 13 3 39
Assignments 2 12 24
Mid-terms 1 20 20
Final examination 1 20 20
Total Work Load   Number of ECTS Credits 6 145

Course Learning Outcomes: Upon the successful completion of this course, students will be able to:
NoLearning Outcomes
1 Describe the global marketing environment.
2 Identify segmentation, targeting, and positioning strategies in a global sense.
3 Discuss global product and branding decisions.
4 Explain effective pricing, distribution channels and marketing communications in the global arena.


Weekly Detailed Course Contents
WeekTopicsStudy MaterialsMaterials
1 Acquaintance and review of the syllabus
2 Introduction to Global Marketing Keegan & Green (2020). Chapter 1
3 Global Economic Environment Keegan & Green (2020). Chapter 2
4 Regional Market Characteristics & Trade Agreements Keegan & Green (2020). Chapter 3
5 Social and Cultural Environments Keegan & Green (2020). Chapter 4
6 Social and Cultural Environments Keegan & Green (2020). Chapter 4
7 Political, Legal & Regulatory Environments Keegan & Green (2020). Chapter 5
8 Segmentation, Targeting & Positioning Keegan & Green (2020). Chapter 6
9 Global Market Entry Strategies Keegan & Green (2020). Chapter 7
10 Brand and Product Decisions Keegan & Green (2020). Chapter 9
11 Pricing Decisions Keegan & Green (2020). Chapter 11
12 Global Marketing Communications Decisions I Keegan & Green (2020). Chapter 13
13 Global Marketing Communications Decisions II Keegan & Green (2020). Chapter 14
14 Global Marketing Channels and Physical Distribution Keegan & Green (2020). Chapter 12


Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7
All 5 1 3 2 5 2 3
C1 4 1 2 1 5 1 1
C2 4 1 2 1 5 1 1
C3 5 1 2 1 4 1 1
C4 4 1 3 1 5 2 1

bbb


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=115716&curProgID=5647&lang=en