Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4ITF214International Marketing3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Uluslararası Ticaret ve Finansman (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı This course aims to:
• Introduce students to the institutions, terminology, and players in international marketing.
• Provide students with the opportunity to understand different cultures and the implications this has for marketers.
• Allow students to gain a deeper insight into the marketing environment and marketing-related decisions for a firm entering foreign markets. Students should know key sources for researching the cultural, economic, ethical, and political environments and anticipate the influence each will have on marketing strategies and decision-making.
Dersin İçeriği The successful global marketer must broaden his/her knowledge to include the myriad of marketing activities required to select, gain entry and compete in markets outside the “home” country. In addition, the global marketer must also appreciate how crucial culture, environment, government regulation and economic systems are in affecting a firm’s competitive advantage and strategic positioning. This course will offer an overview of each of these vital concepts for global marketers.
Dersin Yöntem ve Teknikleri (1) Lecture, discussion lecture, (2) Case study
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Metin TOPTAŞ metin.toptas@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Keegan & Green (2020). Global Marketing. 10th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall.
Available on the LMS

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 3 39
Ödevler 2 12 24
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 145

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Küresel pazarlama ortamını tanımlar
2 Global anlamda segmentasyon, hedefleme ve konumlandırma stratejilerini tanımlayabilir
3 Küresel ürün ve markalaşma kararlarını tartışır
4 Küresel alanda etkin fiyatlandırma, dağıtım kanalları ve pazarlama iletişimini açıklayabilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Acquaintance and review of the syllabus
2 Introduction to Global Marketing
3 Global Economic Environment
4 Regional Market Characteristics & Trade Agreements
5 Social and Cultural Environments
6 Social and Cultural Environments
7 Political, Legal & Regulatory Environments
8 Segmentation, Targeting & Positioning
9 Global Market Entry Strategies
10 Brand and Product Decisions
11 Pricing Decisions
12 Global Marketing Communications Decisions I
13 Global Marketing Communications Decisions II
14 Global Marketing Channels and Physical Distribution


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7
Tüm 5 1 3 2 5 2 3
Ö1 4 1 2 1 5 1 1
Ö2 4 1 2 1 5 1 1
Ö3 5 1 2 1 4 1 1
Ö4 4 1 3 1 5 2 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=115716&curProgID=5647&lang=tr