Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5ITF363Consumer Behavior3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Uluslararası Ticaret ve Finansman (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı:
• öğrencilere tüketici davranışı sorunlarını analiz etmeye yönelik bir çerçeve sunmak
• öğrencilere pazarlama ve sosyal psikolojideki tüketici davranışı teorileri hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmak
• öğrencilerin tüketici davranışlarının farklı pazarlama stratejilerinden nasıl etkilenebileceğini yorumlamalarına olanak tanımaktır.
Dersin İçeriği Ders öğrencilere tüketici davranışlarını etkileyen faktörler hakkında kapsamlı bir bakış açısı kazandırmaya odaklanmaktadır. Ders ayrıca tüketim olgusunun psikolojik, sosyolojik ve kültürel yönlerine odaklanarak tüketicilerin dünyalarına dair daha derin bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri (1) Anlatım, tartışma, (2) Vaka çalışması
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Metin Toptaş metin.toptas@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Solomon, M.R. (2019). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being (13th ed). Hoboken, NJ : Pearson.
LMS'de mevcuttur.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 35
Ödev 4 % 10
Devam 1 % 10
Toplam :
6
% 55

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 3 39
Ödevler 4 8 32
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 153

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tüketicinin karar verme sürecini ve süreci etkileyen iç ve dış faktörleri tanımak
2 Tüketicilerle ilgili pazar bilgilerini analiz etmek
3 Tüketici davranışı söyleminde etkili iletişim kurmak
4 Uygun ve etkili pazarlama kararları vermek için tüketici davranışlarına ilişkin bilgilerini uygulamak


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Acquaintance and review of the syllabus
2 Buying, Having, and Being: An Introduction to Consumer Behavior
3 Buying, Having, and Being: An Introduction to Consumer Behavior
4 Perception
5 Learning and Memory
6 Motivation and Affect
7 The Self: Mind, Gender and Body
8 Personality, Lifestyles, and Values
9 Attitude and Persuasive Communications
10 Decision Making
11 Buying, Using and Disposing of Products
12 Group Influences and Social Media
13 Income and Social Class
14 Culture and Subcultures


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7
Tüm 5 1 3 2 5 3 1
Ö1 5 1 2 1 5 1 1
Ö2 5 1 2 1 4 1 1
Ö3 5 1 2 1 4 1 1
Ö4 4 1 3 1 5 2 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=115724&curProgID=5647&lang=tr