Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Uluslararası Ticaret ve Finansman (İngilizce)
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı: • Hizmetlerin pazarlanması ve yönetilmesiyle ilgili zorluklara ilişkin bir anlayış geliştirmek; • Hizmetlerin pazarlanması ile üretilen malların pazarlanması arasındaki farkların belirlenmesi; • Hizmet pazarlama karmasının çeşitli bileşenlerinin belirlenmesi ve analiz edilmesi; • Hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin yönetimi ve ölçümü ile ilgili temel konuların anlaşılması; • Hizmet sunumu, arızalar ve kurtarma sorunlarıyla ilgili olarak hizmet personelinin ve müşterilerin iç içe geçmiş rolünü takdir etmek; • Çeşitli hizmet organizasyonu sorunlarını ele alacak stratejilerin belirlenmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, hizmet sektöründeki (bankalar, oteller, hastaneler, okullar, ulaşım ve profesyonel hizmetler) şirketlerin kullandığı pazarlama hedeflerine ve stratejilerine odaklanacağız. Ek olarak, fast food işletmeleri, geleneksel restoranlar, perakende operasyonları ve iletişim şirketleri gibi hizmet pazarlamasının iş performansı sonuçlarının önemli ve ayrılmaz bir parçası olduğu şirketler de bu kursla yakından ilgilidir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
(1) Anlatım, tartışma, (2) Vaka çalışması
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Metin Toptaş metin.toptas@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Wirtz, J., & Lovelock, C. (2018). Services Marketing. Larlow, England: Person Education Limited.
|
|
LMS'de mevcuttur
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%30
|
|
Alan Bilgisi
|
%70
|
|
|