Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2RES102Introduction to Academic Research and Writing2+0+022

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Uluslararası Ticaret ve Finansman (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı A writing workshop designed to reinforce essay composition skills and introduce students to the practice of writing for academic purposes. It will prepare students for work in high level English courses in which research writing is a requirement. It introduces basic research writing skills including: conducting research, note taking, paraphrase, summary, direct quotation, positioning, and MLA or APA style citation. The course will place equal or greater emphasis on macro-level composition skills such as: essay structure, paragraph structure, coherence, unity; and micro-level skills such as: sentence structure, grammar, vocabulary, spelling and mechanics.
Dersin İçeriği R&W: The course is for intermediate ESL students. It is designed to build writing skills through
authentic readings and a multi-drafting process approach to writing, in order to prepare for
academic work in English. Reading exercises in this course focus on comprehension, vocabulary
development, and study skills. Writing exercises review paragraph organization and focus on
essay construction as well as the use of formal English grammar
Dersin Yöntem ve Teknikleri The main methods/techniques employed in this course are lecture and discussion. The course promotes practice of academic speaking and writing.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Antonina Nemtinova
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Cohen, R. F., & Miller, J. L. (2014). Longman Academic Reading Series 4. White Plains, NY: Pearson Education.
Academic Writing: A Handbook for International Students 3rd Edition

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Devam 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 52

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler çeşitli akademik metinleri ve stilleri analiz edebilecek ve eleştirel olarak değerlendirebilecektir.
2 Öğrenciler farklı okuma ve yazma stratejilerini (örneğin, başka sözcüklerle ifade etme, özetleme, tanım yazma, metinleri tarama, not alma vb.) kullanarak araştırma ve akademik yazımda kendi akademik tarzının temellerini atabileceklerdir.
3 Öğrenciler öğrendikleri materyali, akademik raporların yanı sıra temel akademik makaleleri planlamak ve yazmak için uygulayabileceklerdir.
4 Öğrenciler, argümanlarını desteklemek ve intihali önlemek amacıyla atıf ve referanslama stillerini doğru şekilde kullanarak akademik bütünlüğü koruyabileceklerdir.
5 Öğrenciler, eleştirel düşünme ve kanıta dayalı sorgulamanın rolünü de kapsayacak şekilde, akademik araştırmanın temel ilkelerini, süreçlerini ve amaçlarını tanımlayabileceklerdir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Introduction 1.1 Background to writing 1.2A Reading: finding suitable sources 3.1 Abbreviations Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
2 1.2B Reading: developing critical approaches 1.3 Avoiding plagiarism 3.2 Academic vocabulary 4.1 Formal letters and emails p.249 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
3 1.4 From understanding titles to planning 1.5 Finding key points and note-making 3.3 Articles 3.4 Caution Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
4 1.6 Paraphrasing 1.7 Summarising 3.5 Conjunctions 4.2 Writing CVs p. 254 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
5 1.8 References and quotations 1.9 Combining sources 3.6 Nouns and adjectives Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
6 1.10 Organising paragraphs 1.11 Introductions and conclusions 3.7 Prefixes and suffixes 4.3 Reports, case studies and literature reviews p.257 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
7 1.12 Re-writing and proof-reading 3.8 Prepositions Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
8 Ara Sınav Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
9 2.1 Argument and discussion 2.2 Cause and effect 3.9 Punctuation Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
10 2.3 Cohesion 2.4 Comparisons 3.10 Singular or plural? 3.11 Synonyms 4.4 Designing and reporting surveys p.267 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
11 2.5 Definitions 2.6 Examples 3.12 Time words Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
12 2.7 Generalisations 2.8 Numbers 3.13 Verbs – passives 4.5 Writing longer essays p.273 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
13 2.9 Problems and solutions 2.10 Style 3.14 Verbs of reference 4.5 Writing longer essays p.273 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
14 2.11 Visual information 2.12 Working in groups 3.15 Verbs – tenses Self-assessment exercises p.282 Glossary p.287 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
15 Revision Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
16 Final Sınavı Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 3 4 4 5 5 3 3 3 3 4 5
Ö1 5 3 4 4 5 5 3 3 3 3 4 5
Ö2 5 3 4 4 5 5 3 3 3 3 4 5
Ö3 5 3 4 4 5 5 3 3 3 3 4 5
Ö4 5 3 4 4 5 5 3 3 3 3 4 5
Ö5 5 3 4 4 5 5 3 3 3 3 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=115803&lang=tr&curProgID=5647