Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4FTR204Temel Egzersiz İlkeleri2+2+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı; farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; hastayı değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar, egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanması, normal eklem hareketindeki problemleri belirleyerek, problemlere yönelik egzersiz programının planlanması ve uygulanması, farklı postüral problemlerde egzersiz programlarının planlaması ve uygulanması, gevşeme egzersizleri ve spinal stabilizasyon yaklaşımları, traksiyon uygulamalarının öğrenilmesi konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu
Tartışma (discussion) metodu, Gösterip yaptırma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Ebru YILDIRIM
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Physical Activity and Health, The Evidence Explained, text book of bıomechanıcs and exercıse therapy, Therapeutic Exercise for Musculoskeletal Injuries,
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 5 5
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 85

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz sınıflandırmasını, egzersizlerin amaçlarını ve etkilerini öğrenebilme.
2 Temel egzersiz programını planlayabilme
3 Postüral bozukluklarda ortaya çıkan problemleri ve özelliklerini öğrenebilme
4 Farklı postüral bozukluklarda problem çözebilme egzersiz programı planlama ve uygulama becerisi kazanıabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tedavi hareketlerine giriş
2 Egzersizlerin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama
3 Normal eklem hareketi egzersizleri
4 Dirençli egzersizler
5 Germe egzersizleri
6 Gevşeme egzersizleri
7 Genel Tekrar
8 Ara Sınav
9 Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Skolyoz 1
10 Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Skolyoz 2
11 Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Alt ekstremite problemleri
12 Gevşeme egzersizleri
13 Grup egzersizleri
14 Yoga, pilates ve tai chi
15 Genel Tekrar
16 Yarıyıl Sonu Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 4 4 3 4 3 4 2 3 2 1 2
Ö1 5 4 4 3 4 3 4 2 3 2 1 2
Ö2 5 4 4 3 4 3 4 2 3 2 1 2
Ö3 4 4 4 3 4 3 4 2 3 2 1 2
Ö4 5 4 4 3 4 3 4 2 3 3 1 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118413&curProgID=5611&lang=tr