Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4FTR266Fizyoterapide Eleştirel Düşünme2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere kritik düşünme becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; eleştirel düşünmenin tanımı, önemi, boyutları ve standartları, eleştirel düşünmeye yönelten sorular, düşünmenin bileşenleri, problem çözme, eleştirel okuma, eleştirel dinleme, mantıklı ve mantıksız düşünme ve stratejik düşünme konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu,
Tartışma (discussion) metodu
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Paul Richard, Elder Lında, Kritik Düşünce, (2013) Ankara: Nobel Yayıncılık.
Aytan, Necmi, Yaratıcı Okuma, (2015), Ankara: Nobel Yayıncılık
Ders notları

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Eğitim Bilimleri %40
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Eleştirel düşünmeyi ve önemini tanımlayabilme
2 Eleştirel düşünme strandartlarını tanımlayabilme
3 Sorunları tanımlayarak nedenlerini sıralayabilme
4 Kendi duygu ve düşüncelerini eleştirel düşünme sistematiği içerisinde sunabilme
5 Günlük hayatta karşılaştığı argümanların varsa tutarsızlıklarını analiz edebilecek yöntemleri uygulayabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin Tanıtımı, Eleştirel Düşünmeye Giriş
2 Eleştirel Düşünme Neden Önemlidir?
3 Eleştirel Düşüncenin Boyutları
4 Eleştirel Düşünme Standartları
5 Eleştirel Düşünmeye Yönelten Sorular
6 Düşünmenin Bileşenleri
7 Problem Çözme
8 Ara sınav
9 Eleştirel Okuma, Eleştirel Dinleme
10 Mantıklı ve Mantıksız Düşünme
11 Stratejik Düşünme
12 Stratejik Düşünme (devam)
13 Tartışma
14 Tartışma
15 Tartışma
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 1 1 4 1 2 3 3 4 1 1 1 3
Ö1 1 1 4 1 2 3 3 4 1 1 1 3
Ö2 1 1 4 1 2 3 3 4 1 1 1 3
Ö3 1 1 4 1 2 3 3 4 1 1 1 3
Ö4 1 1 4 1 2 3 3 4 1 1 1 3
Ö5 1 1 4 1 2 3 3 4 1 1 1 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118427&curProgID=5611&lang=tr