Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Engelli sporunda değerlendirme, spora yönlendirme ve alana özgü sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; engelli birey için sporun önemi, spor ve sosyal katılım, engelliler nasıl spor yapmalı, Türkiye’de engelli sporuna bakış, engelli sporcuda değerlendirme prensipleri, engelli sporcu rehabilitasyonu, paralimpikler ve fizyoterapi, bedensel engelliler ve spor, görme engelliler ve spor, işitme engelliler ve spor, zihinsel engelliler ve spor, engelli sporunda ekipman ve tasarımlar, engelli sporu ve teknoloji, engellilerde sporun organizasyonu ve yapılandırılması konularına yer verilmiştir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Güzel, N.A., Kafa, N., (2020) Engellilerde Spor ve Sınıflandırma, Hipokrat Kitabevi
|
|
Ders notları
|
|
|
|
|
|
|
|