Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4FTR268Engellilik ve Spor2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Engelli sporunda değerlendirme, spora yönlendirme ve alana özgü sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmektir.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; engelli birey için sporun önemi, spor ve sosyal katılım, engelliler nasıl spor yapmalı, Türkiye’de engelli sporuna bakış, engelli sporcuda değerlendirme prensipleri, engelli sporcu rehabilitasyonu, paralimpikler ve fizyoterapi, bedensel engelliler ve spor, görme engelliler ve spor, işitme engelliler ve spor, zihinsel engelliler ve spor, engelli sporunda ekipman ve tasarımlar, engelli sporu ve teknoloji, engellilerde sporun organizasyonu ve yapılandırılması konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu,
Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Güzel, N.A., Kafa, N., (2020) Engellilerde Spor ve Sınıflandırma, Hipokrat Kitabevi
Ders notları

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sporun engelli rehabilitasyonundaki önemini tanımlayabilme
2 Farklı engel grupları için değişik spor branşlarını tanımlayabilmesi, engellilerin spora katılımı için kişi, çevre ve spor aktivite analizini yapabilme
3 Engellilerin spor müsabakalarında ihtiyaç duyduğu yardımcı araçların tasarımını planlayabilme
4 Alana ait objektif değerlendirme ile ihtiyaçları listeleyebilmesi, çözüm için yeterli kanıt toplama becerisini sorgulayabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Engelli Birey İçin Sporun Önemi
2 Spor ve Sosyal Katılım
3 Engelliler Nasıl Spor Yapmalı
4 Türkiye’de Engelli Sporuna Bakış
5 Engelli Sporcuda Değerlendirme Prensipleri
6 Engelli Sporcu Rehabilitasyonu
7 Paralimpikler ve Fizyoterapi
8 Ara sınav
9 Bedensel Engelliler ve Spor
10 Görme Engelliler ve Spor
11 İşitme Engelliler ve Spor
12 Zihinsel Engelliler ve Spor
13 Engelli Sporunda Ekipman ve Tasarımlar
14 Engelli Sporu ve Teknoloji
15 Engellilerde Sporun Organizasyonu ve Yapılandırılması
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 4 4 4 4 3 4 3 4 3 1 3
Ö1 5 4 4 4 4 3 4 3 4 3 1 3
Ö2 5 4 4 4 4 3 4 3 4 3 1 3
Ö3 5 4 4 4 4 3 4 3 4 3 1 3
Ö4 5 4 4 4 4 3 4 3 4 3 1 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118428&curProgID=5611&lang=tr