Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4FTR270Görme Engellilerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Görme engelli bireylerin fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyaçları ve çözüm önerileri hakkında bilgi verilir.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; göz ve görsel fonksiyonların gelişimi, kör ve az gören tanımları, farkları ve değişik dönemleri (bebeklik-çocukluk-yaşlılık), görme engelliliğe neden olan hastalıklar (glokom, maküler dejerasyon, retinitis pigmentosa, kolobom ve mikroftalmi) ve fizyoterapi ihtiyaçları, görme engelli bireylerde kaba motor fonksiyonların (koşma, denge, koordinasyon kas kuvveti gibi) değerlendirilmesi ve tedavisi, görme engelli bireylerde ince motor fonksiyonların değerlendirilmesi ve tedavisi, görme engelli bireylerde postüral problemlerin belirlenmesi ve çözüm önerileri, görme engelli bireylerde mobilite ve yürüyüş bozuklukları ve tedavi yöntemleri, görme engelli bireylerde spor faaliyetleri ve rehabilitasyon yardımcıları ve görme engelli rehabilitasyonunda multidisipliner ekipte fizyoterapistin rolü konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu,
Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Karaduman A, Tunca Ö, Fizyoterapi Rehabilitasyon, Mart 2016 Ankara, Kalkan Matbaacılık.
Ders notları.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %5
Alan Bilgisi %95

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Göz ve görsel fonksiyonların gelişimini öğrenebilme
2 Kör ve az gören farklarını ortaya koyabilme
3 Görme engellilerde karşılaşılan kaba ve ince motor yetersizlikleri sıralayabilme
4 Görme engellilerde fizyoterapi ve rehabilitasyon prensiplerini açıklayabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Göz ve Görsel Fonksiyonların Gelişimi
2 Kör ve Az Gören Tanımları, Farkları ve Değişik Dönemleri (Bebeklik-Çocukluk-Yaşlılık)
3 Görme Engelliliğe Neden Olan Hastalıklar (Glokom, Maküler Dejerasyon, Retinitis Pigmentosa, Kolobom ve Mikroftalmi) ve Fizyoterapi İhtiyaçları
4 Görme Engelli Bireylerde Kaba Motor Fonksiyonların (Koşma, Denge, Koordinasyon Kas Kuvveti Gibi) Değerlendirilmesi ve Tedavisi
5 Görme Engelli Bireylerde Kaba Motor Fonksiyonların (Koşma, Denge, Koordinasyon Kas Kuvveti Gibi) Değerlendirilmesi ve Tedavisi (devam)
6 Görme Engelli Bireylerde İnce Motor Fonksiyonların Değerlendirilmesi ve Tedavisi
7 Görme Engelli Bireylerde Postüral Problemlerin Belirlenmesi ve Çözüm Önerileri
8 Ara sınav
9 Görme Engelli Bireylerde Mobilite ve Yürüyüş Bozuklukları ve Tedavi Yöntemleri
10 Görme Engelli Bireylerde Spor Faaliyetleri ve Rehabilitasyon Yardımcıları
11 Görme Engelli Rehabilitasyonunda Multidisipliner Ekipte Fizyoterapistin Rolü
12 Görme Engelliler İçin Erişilebilirlik
13 Görme Engelli Bireyler İle Grup Çalışması
14 Görme Engelli Bireyler İle Grup Çalışması
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3 4 3 3 3 3 2 3 3 2 1 3
Ö1 3 4 3 3 3 3 2 3 3 2 1 3
Ö2 3 4 3 3 3 3 2 3 3 2 1 3
Ö3 3 4 3 3 3 3 2 3 3 2 1 3
Ö4 3 4 3 3 3 3 2 3 3 2 1 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118429&curProgID=5611&lang=tr