Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Görme engelli bireylerin fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyaçları ve çözüm önerileri hakkında bilgi verilir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; göz ve görsel fonksiyonların gelişimi, kör ve az gören tanımları, farkları ve değişik dönemleri (bebeklik-çocukluk-yaşlılık), görme engelliliğe neden olan hastalıklar (glokom, maküler dejerasyon, retinitis pigmentosa, kolobom ve mikroftalmi) ve fizyoterapi ihtiyaçları, görme engelli bireylerde kaba motor fonksiyonların (koşma, denge, koordinasyon kas kuvveti gibi) değerlendirilmesi ve tedavisi, görme engelli bireylerde ince motor fonksiyonların değerlendirilmesi ve tedavisi, görme engelli bireylerde postüral problemlerin belirlenmesi ve çözüm önerileri, görme engelli bireylerde mobilite ve yürüyüş bozuklukları ve tedavi yöntemleri, görme engelli bireylerde spor faaliyetleri ve rehabilitasyon yardımcıları ve görme engelli rehabilitasyonunda multidisipliner ekipte fizyoterapistin rolü konularına yer verilmiştir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Karaduman A, Tunca Ö, Fizyoterapi Rehabilitasyon, Mart 2016 Ankara, Kalkan Matbaacılık.
|
|
Ders notları.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%5
|
|
Alan Bilgisi
|
%95
|
|
|