Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5FTR305Pediatrik Rehabilitasyon2+2+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Pediatrik fizyoterapi yaklaşımları, ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve gelişimin takibi ile uygun fizyoterapi planlamalarının geliştirilmesi
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri, normal motor gelişim evreleri, refleks reaksiyonlar, postüral kontrol mekanizmaları, riskli yeni doğan değerlendirmesi, riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon, erken mobilizasyon, pozisyonlama, kucakta taşıma teknikleri, aile eğitimi, preterm bebeklerde hareket analizi, serebral palsinin tanımı, serebral palsinin nedenleri ve sınıflandırması, serebral palside değerlendirme yöntemleri, ICF ve SP’de kullanımı, GMFM, GMFCS, MACS, serebral palside ortopedik problemler, serebral palside fiziksel ve ortopedik değerlendirme, spastisiteye özel değerlendirme yöntemleri, serebral palside deformite nedenleri ve tedavi yaklaşımları, serebral palside koruyucu ve fonksiyonel fizyoterapi, serebral palside operasyonlar ve medikal tedaviler, serebral palsili çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları, Bobath Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı, Bobath tedavi yönteminde erken rehabilitasyon (özel tutuş pozisyonları, pozisyonlama), Bobath tedavi yaklaşımında fasilitasyon, stimulasyon ve komünikasyon prensiplerine dayalı pratik uygulamalar ve çevre düzenlemeleri, nöromusküler hastalıklar, nöromusküler hastalıkların genetik ve sınıflandırması, musküler distrofilerin klinik özellikleri, musküler distrofilerde değerlendirme, musküler distrofilerde fizyoterapi ve rehabilitasyon, spinal musküler atrofilerin klinik özellikleri, spinal musküler atrofilerde değerlendirme, spinal musküler atrofilerde fizyoterapi ve rehabilitasyon, obstetrik brakial pleksus yaralanmalarının klinik özellikleri, obstetrik brakial pleksus yaralanmalarında değerlendirme, obstetrik brakial pleksus yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyonu, gelişimsel musküler tortikollisin klinik özellikleri, gelişimsel musküler tortikolliste değerlendirme, gelişimsel musküler tortikollisin fizyoterapi ve rehabilitasyonu, spina bifidanın klinik özellikleri, spina bifidada değerlendirme, spina bifidanın fizyoterapi ve rehabilitasyonu, yaygın gelişimsel bozukluklar ve otizmde değerlendirme, yaygın gelişimsel bozukluklar ve otizmde fizyoterapi ve rehabilitasyon, mental motor retardasyonda değerlendirme, mental motor retardasyonda fizyoterapi ve rehabilitasyon, Down Sendromunda değerlendirme ve Down Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu
Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası, Gösterip yaptırma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Livanellioğlu, A., Günel, M. K. (2009) Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası
Elbasan, B. (2016) Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon. İstanbul Tıp Kitabevleri
Shumway-Cook, A., Woolacott, M. H. (2012) Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins
Ders notları

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %5
Alan Bilgisi %95

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 5 5
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 85

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Pediatrik rehabilitasyonun kapsamı ve işlevlerini tanımlayabilme.
2 Nörofizyolojik yaklaşımı algılayabilmesi, motor gelişim, motor kontrol kavramlarını tanımlayabilmesi.
3 Yeni doğanlarda ve cerebral palside fizyoterapi yaklaşımlarını uygulayabilme.
4 Bobath Consept yaklaşımlarını tanımlayabilme, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme.
5 Brakial pleksus, tortikolis ve spina bifida hastalıklarında fizyoterapi programı planlayabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Hareket ve Fonksiyonel Gelişim
2 Normal Motor Gelişim – Gelişim Teorileri
3 Postüral Kontrol
4 Pediatrik Fizyoterapide Değerlendirme
5 Pediatrik Rehabilitasyon Kapsamında Uygulanan Fizyoterapi Yaklaşımları
6 Serebral palsi
7 SEREBRAL PALSİDE FİZYOTERAPİ YÖNTEMLERİ
8 Ara sınav
9 Nöromusküler hastalıklar
10 DİĞER MUSKÜLER DİSTROFİLER
11 Nöral Tüp Defektleri - Spina Bifida’da Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
12 ÇOCUKLARDA İŞİTME VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
13 Down Sendromun’da Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon
14 NADİR GÖRÜLEN HASTALIKLAR
15 Otizm Spektrum Bozukluğunda Fizyoterapi Yaklaşımları
16 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 4 5 5 4 4 4 5 2 1 3
Ö1 5 5 4 5 5 4 4 4 5 2 1 3
Ö2 5 5 4 5 5 4 4 4 5 2 1 3
Ö3 5 5 4 5 5 4 4 4 5 2 1 3
Ö4 5 5 4 5 5 4 4 4 5 2 1 3
Ö5 5 5 4 5 5 4 4 4 5 2 1 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118434&curProgID=5611&lang=tr