Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Pediatrik fizyoterapi yaklaşımları, ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve gelişimin takibi ile uygun fizyoterapi planlamalarının geliştirilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri, normal motor gelişim evreleri, refleks reaksiyonlar, postüral kontrol mekanizmaları, riskli yeni doğan değerlendirmesi, riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon, erken mobilizasyon, pozisyonlama, kucakta taşıma teknikleri, aile eğitimi, preterm bebeklerde hareket analizi, serebral palsinin tanımı, serebral palsinin nedenleri ve sınıflandırması, serebral palside değerlendirme yöntemleri, ICF ve SP’de kullanımı, GMFM, GMFCS, MACS, serebral palside ortopedik problemler, serebral palside fiziksel ve ortopedik değerlendirme, spastisiteye özel değerlendirme yöntemleri, serebral palside deformite nedenleri ve tedavi yaklaşımları, serebral palside koruyucu ve fonksiyonel fizyoterapi, serebral palside operasyonlar ve medikal tedaviler, serebral palsili çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları, Bobath Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı, Bobath tedavi yönteminde erken rehabilitasyon (özel tutuş pozisyonları, pozisyonlama), Bobath tedavi yaklaşımında fasilitasyon, stimulasyon ve komünikasyon prensiplerine dayalı pratik uygulamalar ve çevre düzenlemeleri, nöromusküler hastalıklar, nöromusküler hastalıkların genetik ve sınıflandırması, musküler distrofilerin klinik özellikleri, musküler distrofilerde değerlendirme, musküler distrofilerde fizyoterapi ve rehabilitasyon, spinal musküler atrofilerin klinik özellikleri, spinal musküler atrofilerde değerlendirme, spinal musküler atrofilerde fizyoterapi ve rehabilitasyon, obstetrik brakial pleksus yaralanmalarının klinik özellikleri, obstetrik brakial pleksus yaralanmalarında değerlendirme, obstetrik brakial pleksus yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyonu, gelişimsel musküler tortikollisin klinik özellikleri, gelişimsel musküler tortikolliste değerlendirme, gelişimsel musküler tortikollisin fizyoterapi ve rehabilitasyonu, spina bifidanın klinik özellikleri, spina bifidada değerlendirme, spina bifidanın fizyoterapi ve rehabilitasyonu, yaygın gelişimsel bozukluklar ve otizmde değerlendirme, yaygın gelişimsel bozukluklar ve otizmde fizyoterapi ve rehabilitasyon, mental motor retardasyonda değerlendirme, mental motor retardasyonda fizyoterapi ve rehabilitasyon, Down Sendromunda değerlendirme ve Down Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon konularına yer verilmiştir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası, Gösterip yaptırma
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Livanellioğlu, A., Günel, M. K. (2009) Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası Elbasan, B. (2016) Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon. İstanbul Tıp Kitabevleri Shumway-Cook, A., Woolacott, M. H. (2012) Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins
|
|
Ders notları
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%5
|
|
Alan Bilgisi
|
%95
|
|
|