Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı; çocuklarda değişik problemler için gerekli egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen farklı bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; çocuklarda terapatik egzersizlerin yetişkinlere göre farkı, değişik problemlerde terapi ve egzersiz gereklilikleri, çocuğa ve duruma özel değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması, değerlendirme ve sınıflandırma yöntemleri, terapinin ve egzersizin uygulamalarının sınıflandırılması, egzersiz uygulamalarının problemlere göre belirlenmesi, postural kontrol, kuvvetlendirme ve gelişim destekleyici egzersizler, örnek olgular üzerinde egzersiz örnekleri: alt ekstremite problemleri, örnek olgular üzerinde egzersiz örnekleri: üst ekstremite problemleri, gövde problemleri ve grup egzersizleri konularına yer verilmiştir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Friedberg R. Therapeutic Exercises for Children: Guided Self-Discovery Using Cognitive-Behavioral Techniques. Professional Resource Exchange; 1 edition, 2001. Otman AS, Köse N. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara, 2006.
|
|
Ders notları.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%5
|
|
Alan Bilgisi
|
%95
|
|
|