Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5FTR353Çocuklarda Terapatik Egzersiz2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı; çocuklarda değişik problemler için gerekli
egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen farklı bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını
oluşturma becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; çocuklarda terapatik egzersizlerin yetişkinlere göre farkı, değişik problemlerde terapi ve egzersiz gereklilikleri, çocuğa ve duruma özel değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması, değerlendirme ve sınıflandırma yöntemleri, terapinin ve egzersizin uygulamalarının sınıflandırılması, egzersiz uygulamalarının problemlere göre belirlenmesi, postural kontrol, kuvvetlendirme ve gelişim destekleyici egzersizler, örnek olgular üzerinde egzersiz örnekleri: alt ekstremite problemleri, örnek olgular üzerinde egzersiz örnekleri: üst ekstremite problemleri, gövde problemleri ve grup egzersizleri konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu,
Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Friedberg R. Therapeutic Exercises for Children: Guided Self-Discovery Using Cognitive-Behavioral Techniques. Professional Resource Exchange; 1 edition, 2001.
Otman AS, Köse N. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara, 2006.
Ders notları.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %5
Alan Bilgisi %95

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocuk hastanın yetişkin hastadan farkını kavrayabilme.
2 Çocuklarda farklı bozukluklarda terapi gereksinimlerini belirleyebilme, farklı problemlere özgü çocuğu değerlendirme yöntemlerini kavrayabilme ve seçebilme.
3 Terapinin ve egzersizlerin amaçlarını ve etkilerini öğrenebilme. Çocuklarda temel egzersiz programını planlayabilme.
4 Çocuklarda uygun egzersiz programını problem çözme yoluyla gerekli durumlarda nasıl kullanacağı hakkında bilgi alabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Çocuklarda terapatik egzersizlerin yetişkinlere göre farkı
2 Değişik problemlerde terapi ve egzersiz gereklilikleri
3 Gerekliliklerin ayrıntılandırılması
4 Çocuğa ve duruma özel değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması
5 Değerlendirme ve sınıflandırma yöntemleri
6 Terapinin ve egzersizin uygulamalarının sınıflandırılması
7 Egzersiz uygulamalarının problemlere göre belirlenmesi
8 Ara sınav
9 Postural kontrol, kuvvetlendirme ve gelişim destekleyici egzersizler ile ilgili bilgilendirme
10 Spinal stabilizasyon, germe, gevşeme, ve kuvvetlendirme egzersizleri ile ilgili bilgilendirme
11 Örnek olgular üzerinde egzersiz örnekleri: Alt ekstremite problemleri
12 Örnek olgular üzerinde egzersiz örnekleri: Üst ekstremite problemleri, gövde problemleri
13 Grup egzersizleri
14 Grup egzersizleri
15 Genel Tekrar
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 3
Ö1 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 3
Ö2 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 3
Ö3 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 3
Ö4 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118441&curProgID=5611&lang=tr