Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1FTR113Hareket ve Fonksiyon Gelişimi2+0+025

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların hareket ve fonksiyon gelişim özelliklerini kavramalarını, bu özelliklerin kıyaslamasını yaparak aralarındaki farkları değerlendirebilmelerini ve hareket ve fonksiyon gelişimine dair öğrendiklerini pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına aktarmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; motor gelişimle ilgili temel kavramlar, motor beceri, motor kontrol, motor öğrenme, motor gelişimin ilkeleri, motor gelişimi etkileyen faktörler, motor gelişimin fazları, insanda embriyolojik gelişim süreci, fetal gelişim, primitif refleksler, düzeltme ve denge reaksiyonları, 0-12 ay motor gelişim, 13-60 ay motor gelişim, ambulasyon gelişimi, postüral kontrolün gelişimi, uzanma davranışının gelişimi, kavrama davranışının gelişimi ve gelişimsel koordinasyon bozukluğu konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) Metodu
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Karaduman A. A. ve Tunca Yılmaz Ö. (Ed.). (2017). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 2. Ankara: Hipokrat Kitabevi.
Güçlü Gündüz A., Bilgin S., Öksüz Ç., Ertekin Ö. ve İyigün G. (2018). Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması (5. Baskı). Ankara: Hipokrat Kitabevi.
Livanelioğlu A. ve Kerem Günel M. (2009). Serebral Palside Fizyoterapi. Ankara: Yeni Özbek Matbaası.
Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %25
Alan Bilgisi %75

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 35 35
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 116

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Normal hareket ve fonksiyon gelişim özelliklerini açıklayabilme
2 Hareket ve fonksiyon gelişimini etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olma
3 Anormal gelişim ve hareket özelliklerini ayırt edebilme
4 Hareket ve fonksiyon gelişimi bilgilerini pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında kullanabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Motor Gelişimle İlgili Temel Kavramlar Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
2 MOTOR GELİŞİMİ ETKİLEYEN ETMENLER Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
3 MOTOR GELİŞİM KAVRAMLARI Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
4 REFLEKS HAREKETLER Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
5 Hareket ve motor ünite Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
6 ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MOTOR GELİŞİM Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
7 GENEL TEKRAR-Motor gelişimin ilkeleri- Motor gelişimi etkileyen Faktörler-Motor beceri, motor kontrol, motor öğrenme Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
8 Ara Sınav
9 MOTOR BECERİLER 1 Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
10 MOTOR BECERİLER 1 Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
11 MOTOR GELİŞİM DÖNEMLERİ Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
12 MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
13 ÇOCUKLARDA FONKSİYONEL GELİŞİM Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
14 DUYU VE ALGI GELİŞİMİ Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
15 TEMEL HAREKET GELİŞİMİ Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3 3 3 3 2 3 1 2 2 1 1 3
Ö1 3 3 3 3 2 3 1 2 2 1 1 3
Ö2 3 3 3 3 2 3 1 2 2 1 1 3
Ö3 3 3 3 3 2 3 1 2 2 1 1 3
Ö4 3 3 3 3 2 3 1 2 2 1 1 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118443&curProgID=5611&lang=tr