Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin; tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların hareket ve fonksiyon gelişim özelliklerini kavramalarını, bu özelliklerin kıyaslamasını yaparak aralarındaki farkları değerlendirebilmelerini ve hareket ve fonksiyon gelişimine dair öğrendiklerini pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına aktarmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; motor gelişimle ilgili temel kavramlar, motor beceri, motor kontrol, motor öğrenme, motor gelişimin ilkeleri, motor gelişimi etkileyen faktörler, motor gelişimin fazları, insanda embriyolojik gelişim süreci, fetal gelişim, primitif refleksler, düzeltme ve denge reaksiyonları, 0-12 ay motor gelişim, 13-60 ay motor gelişim, ambulasyon gelişimi, postüral kontrolün gelişimi, uzanma davranışının gelişimi, kavrama davranışının gelişimi ve gelişimsel koordinasyon bozukluğu konularına yer verilmiştir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) Metodu
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Karaduman A. A. ve Tunca Yılmaz Ö. (Ed.). (2017). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 2. Ankara: Hipokrat Kitabevi. Güçlü Gündüz A., Bilgin S., Öksüz Ç., Ertekin Ö. ve İyigün G. (2018). Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması (5. Baskı). Ankara: Hipokrat Kitabevi. Livanelioğlu A. ve Kerem Günel M. (2009). Serebral Palside Fizyoterapi. Ankara: Yeni Özbek Matbaası.
|
|
Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%25
|
|
Alan Bilgisi
|
%75
|
|
|