Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5FTR377Neonatal Fizyoterapi ve Rehabilitasyon2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı Neonatal dönemde, riskli bebek grubunda yer alan bebeklerde
nöromotor değerlendirme ve erken fizyoterapi, aile eğitimi, kardiopulmoner
değerlendirme ve fizyoterapisine genel bakış açısını vermektir
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemler, neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyaçları, yüksek riskli infantlarda genel fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi, yüksek riskli infantlarda nöromotor değerlendirme yöntemleri, yüksek riskli infantlarda erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, yüksek riskli infantlarda pozisyonlama, özel tutuş teknikleri, aile eğitimi, neonatal dönemde riskli infantlarda kardiopulmoner problemler, neonatal kardiopulmoner değerlendirme yöntemleri ve neonatal kardiopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu,
Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası, Vaka çözümleme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi’de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası)
Pountney, T. (2007). Physiotherapy for children. Elsevier Health Sciences.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %5
Alan Bilgisi %95

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Riskli ve yüksek riskli bebek tanımlarını ve risk grubunu oluşturan bebekleri ayırt edebilme
2 Neonatal dönem riskli infantlardaki fizyoterapi ve rehabilitasyon gereksinimlerini fark edebilme
3 Riskli bebek grubunda nöromotor değerlendirme ve pozisyonlama, özel tutuş teknikler ve aile eğitimi ile ilgili erken fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda bilgi sahibi olma
4 Neonatal riskli bebek grubunda kardio -respiratuar problemleri kavrayabilme, bu tür problemlerde değerlendirme konusunda bilgi sahibi olma
5 Neonatal riskli bebek grubunda erken kardiyopulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda bilgi sahibi olma


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemler
2 Neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyaçları
3 Yüksek riskli infantlarda genel fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi
4 Yüksek riskli infantlarda nöromotor değerlendirme yöntemleri
5 Yüksek riskli infantlarda erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları
6 Yüksek riskli infantlarda pozisyonlama, özel tutuş teknikleri, aile eğitimi
7 Genel Tekrar
8 Ara Sınav
9 Neonatal dönemde riskli infantlarda kardiopulmoner problemler
10 Neonatal dönemde görülebilen kardiopulmoner problemler
11 Neonatal kardiopulmoner değerlendirme yöntemleri 1
12 Neonatal kardiopulmoner değerlendirme yöntemleri 2
13 Neonatal kardiopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları 1
14 Neonatal kardiopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları 2
15 Vaka Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 2
Ö1 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 2
Ö2 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 2
Ö3 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 2
Ö4 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 2
Ö5 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118451&curProgID=5611&lang=tr