Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı Neonatal dönemde, riskli bebek grubunda yer alan bebeklerde nöromotor değerlendirme ve erken fizyoterapi, aile eğitimi, kardiopulmoner değerlendirme ve fizyoterapisine genel bakış açısını vermektir
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemler, neonatal dönemde yüksek riskli infantlarda görülen problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyaçları, yüksek riskli infantlarda genel fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi, yüksek riskli infantlarda nöromotor değerlendirme yöntemleri, yüksek riskli infantlarda erken fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, yüksek riskli infantlarda pozisyonlama, özel tutuş teknikleri, aile eğitimi, neonatal dönemde riskli infantlarda kardiopulmoner problemler, neonatal kardiopulmoner değerlendirme yöntemleri ve neonatal kardiopulmoner rehabilitasyon ve rehabilitasyon uygulamaları konularına yer verilmiştir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası, Vaka çözümleme
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi’de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası) Pountney, T. (2007). Physiotherapy for children. Elsevier Health Sciences.
|
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%5
|
|
Alan Bilgisi
|
%95
|
|
|