Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı Bobath, Johnstone, Brunnstrom gibi tekniklerin nörofizyolojik yaklaşımlar kapsamında incelenmesi, endikasyon konulan hastaya uygulanması ve sonuçlarının sistematik takibidir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; serebrovasküler olayların tanımı, serebrovasküler olayların nöroanatomisi, serebrovasküler olayların risk faktörleri, inme sonrası klinik özellikler, inme sonrası tıbbi tedavi, inme sonrası genel rehabilitasyon prensipleri, nörofizyolojik yaklaşımların kuramsal boyutu ve diğer tedavi yöntemleriyle ilişkisi, normal hareket ve inme sonrası hareket, tonus ve postural kontrol, inme tedavisi için nörogelişimsel tedavi yaklaşımı (Bobath), Bobath yaklaşımının temel özellikleri ve prensipleri, Bobath yaklaşımı ile klinik problem çözme ve değerlendirme yöntemleri, Bobath yaklaşımına göre pozisyonlama, Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite tedavisi, Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite mobilizasyon yöntemleri, Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite tedavisi, Bobath yaklaşımına göre denge ve yürüme eğitimi, Bobath yaklaşımına göre duruş ve salınım fazı egzersizleri, Bobath yaklaşımına göre oturma pozisyonu ve mat aktiviteleri, Bobath yaklaşımına göre iyileşme dönemi egzersizleri ve iyileşme döneminde değerlendirme, Bobath yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama, Johnstone yaklaşımı ve temel prensipleri, Johnstone yaklaşımına göre erken dönem egzersizleri, Johnstone yaklaşımına göre üst ve alt ekstremite tedavisi, Johnstone yaklaşımına göre yürüyüş çalışması, Johnstone yaklaşımına göre motor gelişim egzersizleri ve motor gelişim değerlendirmesi, Johnstone yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama, Brunnstrom yaklaşımı, Brunstrom yönteminin nörofizyolojik prensipleri, Brunnstrom yaklaşımına göre değerlendirme, Brunnstrom yaklaşımına göre omuz ve el eğitimi, Brunnstrom yaklaşımına göre pelvis ve alt ekstremite eğitimi, Brunnstrom yaklaşımına göre yürüme eğitimi ve Brunnstrom yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama konularına yer verilmiştir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu Tartışma (discussion) metodu, Gösterip yaptırma, Beyin fırtınası
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Selin AKIL AĞDERE
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Arzu Razak Özdinçler: Nörofizyolojik Temelli Tedavi Yaklaşımları, Hipokrat Kitabevi, İstanbul, 2023.
|
|
Ders notları
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%5
|
|
Alan Bilgisi
|
%95
|
|
|