Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6FTR370Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri anlamak, sağlıklı ve özürlü yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları konusundaki uygulamaları kavramak, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi konusunda bilinçlendirme amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; gerontoloji, geriatri ve yaşlanma ile ilgili tanımlar, yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler, kas-iskelet sisteminde ve kardiyopulmoner sistemde yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler, yaşlanma ile ortaya çıkan duyu-algı-motor değişiklikler, fonksiyonel değerlendirme yöntemleri ve düşmeler, geriatride multidisipliner ekip çalışmasının önemi, yaşlılara uygun egzersiz programları, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi ve yaşlılıkta fizyoterapiye yönelik çalışma alanları konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu,
Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası, Araştırma-inceleme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Abrams, William B.; Beers, Mark H.; Berkow, Robert. "The Merck manual of geriatrics", Whitehouse Station, 1995
Cassel, Christine; Riesenberg, Donald E.; Sorensen, Leif B.; Walsh, John R. "Geriatric medicine". NewYork, 1990
Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. "Practical guide to the care of the geriatric patient", St. Louis,1992
Squires, Amanda J. "Rehabilitation of the older patient: A handbook for the multidisciplinary team."NewYork, 1988
Rossman, Isadore. "Clinical geriatrics", Philadelphia, 1986.
Haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %5
Alan Bilgisi %95

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Geriatrik sağlıklı ve hasta kişilerde gözlenen klinik özellikleri tanımlayabilme ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarıyla ilişkilendirebilme.
2 Çeşitli hastalıklarda geriatrik hastaların fizyolojik cevapları ile ilgili bilgi edinebilme.
3 Geriatrik hasta değerlendirebilme, hastaların problemlerinin tanımlayabilme ve yorumlanması konusunda deneyim kazanabilme.
4 Uygun tedavi yaklaşımlarını planlayabilme ve uygulayabilme.
5 Geriatride görülen çeşitli hastalıklarda yaşlı bakımını sağlayan diğer sağlık personeli ile multidisipliner çalışma becerisi kazanabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Gerontoloji, Geriatri ve Yaşlanma ile İlgili Tanımlar
2 Yaşlanma ile Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler
3 Kas-İskelet Sisteminde Yaşlanma ile Meydana Gelen Biyomekanik Değişiklikler
4 Sinir Sisteminde Yaşlanma ile Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler - Proje Çalışması
5 Kardiyopulmoner Sistemde Yaşlanma ile Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler - Proje Çalışması
6 Yaşlanma ile Ortaya Çıkan Duyu-Algı-Motor Değişiklikler
7 Fonksiyonel Değerlendirme Yöntemleri ve Düşmeler
8 Ara sınav
9 Geriatride Multidisipliner Ekip Çalışmasının Önemi
10 Yaşlılara Uygun Egzersiz Programları
11 Sağlıklı Yaşlanma ve Yaşam Kalitesi
12 Yaşlılıkta Fizyoterapiye Yönelik Çalışma Alanları
13 Geriatride literatür taraması.
14 Genel tekrar.
15 Genel tekrar.
16 Final sınav


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 5 1 5 4 3 5 4 4 4 3 2
Ö1 3 5 1 5 3 2 5 5 5 3 2 2
Ö2 3 5 1 4 3 2 5 4 3 3 2 2
Ö3 4 5 1 5 3 5 5 4 5 5 2 2
Ö4 4 5 2 5 3 2 5 5 5 5 2 2
Ö5 4 5 1 5 5 4 5 5 3 5 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118474&curProgID=5611&lang=tr