Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6FTR378Uzun Dönemli Rehabilitasyon Hizmetleri Yönetimi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Uzun dönem bakım hizmeti veren rehabilitasyon merkezlerinin, sonn dönem bakım hizmeti veren kurumların yönetimine ilişkin özel bilgi ve beceri verilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; uzun dönem bakım-hizmet çeşitliliği, genişletilmiş bakım dönemi, bakım kalitesini artırmak, yaşam kalitesini artırmak, mevcut teknoloji kullanımı, uzun vadeli kullanım, yetişkinler, çocuklar ve gençler, genç yetişkinler, HIV ve AIDS’li kişiler, subakut veya yüksek teknolojik bakım gerektiren insanlar, uzun süreli bakım teslim sistemi, resmi olmayan sistem, toplum tabanlı sistem, kurumsal sistem, uzun vadeli bakım ve bakım tamamlayıcı rasyonel entegrasyon hizmetleri, uzun süreli bakım politikası: geçmiş, bugün ve gelecek, uzun süreli bakım sanayisi, sağlayıcı sektörü, sigorta sektörü, uzun süreli bakım uzmanlığı, uzun süreli bakım teknolojileri, dış ve iç ortamlar, rol, yönetim, yasal ortam, finansman ve geri ödeme ve tıbbi bakım ve rehabilitasyon (restoratif ve bakım), dinlenme ve faaliyetler konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu,
Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Douglas A. Singh. Effective Manegment of Long Term Care Facilities., Second Edition. Jones and Bartlett Publishers. USA, 2010.
Pratt JR. Long term Care. Managing Accross the Continuum. Third Edition. Jones and Bartlett Publishers. USA, 2010
William Winston marketing Long term Senior Care Sefrvices. The Haworth Press, Newyork,1984
Haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Rehabilitasyon evrelerini tanımlayabilme.
2 Rehabilitasyonun uygun dönem amaçlarını uygulayabilme.
3 Rehabilitasyonda uzun dönemli hizmet gereksinimlerini rapor edebilme.
4 Uzun dönemli rehabilitasyon hizmetlerini uygulayabilme.
5 Uzun dönemli rehabilitasyon hizmetlerini uygun yönetim biçimini seçebilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Uzun dönem bakım- hizmet çeşitliliği
2 Genişletilmiş bakım dönemi, bakım kalitesini arttırmak – yaşam kalitesini arttırmak
3 Mevcut teknoloji kullanımı, uzun vadeli kullanım – yetişkinler, çocukalr ve gençler, genç yetişkinler, HIV ve AİDS’li kişiler
4 Uzun vadeli kullanım – yetişkinler, çocukalr ve gençler, genç yetişkinler, HIV ve AİDS’li kişiler
5 Subakut veya yüksek teknolojik bakım gerektiren insanlar
6 Uzun sürel bakım teslim sistemi – resmi olmayan sistem, toplum tabanlı sistem, kurumsal sistem
7 uzun vadeli bakım ve bakım tamamlayıcı rasyonel entegrasyon hizmetleri
8 Ara sınav
9 Uzun süreli bakım politikası: geçmiş, bugün ve gelecek
10 Uzun süreli bakım sanayisi – sağlayıcı sektörü, sigorta sektörü, uzun sürel bakı uzmanlığı
11 Uzun süreli bakımteknolojileri
12 Dış ve iç ortamlar
13 Rol, yönetişim, yasal ortam, finanman ve geri ödeme
14 Rol, yönetişim, yasal ortam, finanman ve geri ödeme
15 Tıbbi bakım ve rehabilitasyon (restoratif ve bakım), dinlenme ve faaliyetler
16 Final Sınav


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3 2 1 3 3 1 4 1 2 4 2 2
Ö1 3 2 1 3 2 1 3 1 2 3 2 2
Ö2 3 2 1 3 2 1 4 1 2 4 2 2
Ö3 3 2 1 3 3 1 4 1 2 5 2 2
Ö4 3 2 1 3 3 1 4 1 2 4 2 2
Ö5 3 2 1 4 3 1 4 1 2 4 2 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118478&curProgID=5611&lang=tr