Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8FTR458Yutma Bozukluklarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Yutma bozuklukları ve Rehabilitasyonu konusunda farkındalık sağlamak, öğrencilere
erişkin ve çocuk popülasyonunda bir çok nedene bağlı olarak ortaya çıkan oral motor
disfonksiyonları tanımak, değerlendirilebilmek ve uygun rehabilitasyon
yaklaşımlarını konusunda bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; yutmanın nörofziyolojik gelişimi, yutma anatomisi, fizyolojisi, mekaniği, yutma disfonksiyonuna neden olan durumlar ve belirtileri, yutma bozukluklarının klinik değerlendirmesi ve multidisipliner çalışma, oral faz yutma problemleri, salya ve kontrolsüz salya, farengel faz yutma problemleri, özfagal faz yutma problemleri ve yutma disfonksiyonunda fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu
Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası, Gösterip yaptırma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Karaduman A, Tunca Ö, Fizyoterapi Rehabilitasyon, Mart 2016 Ankara, Kalkan Matbaacılık.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %5
Alan Bilgisi %95

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Normal yutma fonksiyonunu ve disfonksiyonunu ayırt edebilme
2 Yutma bozuklukları ile çalışan ekip üyelerini ve üyeler arası koordinasyonun öğrenebilme
3 Yutma bozukluğuna sahip bireyleri, tedavi ve terapiye yönlendirebilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Yutmanın nörofziyolojik gelişimi
2 Yutma anatomisi, fizyolojisi, mekaniği
3 Yutma disfonksiyonuna neden olan durumlar ve belirtileri
4 Yutma Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi ve multidisipliner çalışma 1
5 Yutma Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi ve multidisipliner çalışma 2
6 Oral Faz Yutma Problemleri
7 Salya ve Kontrolsüz Salya
8 Ara Sınav
9 Farengel Faz yutma Problemleri
10 Özfagal Faz yutma problemleri
11 Yutma disfonksiyonda fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri 1
12 Yutma disfonksiyonda fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri 2
13 Genel Tekrar
14 Vaka Çalışması
15 Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 2 3 2 3 3 2 2 3 4 2 1 2
Ö1 2 3 2 3 3 2 2 3 4 2 1 2
Ö2 2 3 2 3 3 2 2 3 4 2 1 2
Ö3 2 3 2 3 3 2 2 3 4 2 1 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118498&curProgID=5611&lang=tr