Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin temel hücresel fizyolojik kavramları, kanın yapısı, kardiyovasküler sistem fizyolojisi, solunum sistemi fizyolojisi, endokrin sistem fizyolojisi, duyu fizyolojisi, kas fizyolojisi ve sinir sitemi fizyolojisi ile ilgili temel bilgileri kazanmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; kanın yapısı, kan hücreleri, kanın biyokimyasal analizi, kan tahlili parametreleri kısaltmaları, hastalıklar ve kan tahlilindeki parametrelere etkileri, kardiyovasküler sistem fizyolojisi, solunum sistemi fizyolojisi, merkezi sinir sistemi: beyin, beyin zarları, beyin omurilik sıvısı, spinal cord, refleksler, periferik sinir sistemi (kranial sinirler, spinal sinirler, pleksus kavramı, dermatomlar), otonom sinir sistemi (sempatik ve parasempatik sinir sistemleri), ağrı fizyolojisi ve uyku (ağrı tipleri, ağrı yolları, özel ağrı formları, EEG, uyku bozuklukları), duyu fizyolojisi (deri, duyu reseptörleri, görme, görme yolları, akomodasyon, pupilla refleksi, işitme ve denge, corti organı, vestibuler sistem, koku duyusu, tat duyusu), kas fizyolojsi (iskelet kası, motor ünite, nöromusküler ileti, kas lif tipleri, kas kasılma çeşitleri, hareketin sinirsel kontrolü, refleks, düz kas, kas kasılma mekanizması), sindirim sistemi ve üriner sistem fizyolojisi ve endokrin sistem fizyolojisi konularına yer verilmiştir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu Tartışma (discussion) Metodu
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Guyton & Hall Tıbbi Fizyoloji Kitabı Renkli Fizyoloji Atlası, Silbernagl & Despopoulos
|
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Fen Bilimleri
|
%10
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%75
|
|
Alan Bilgisi
|
%15
|
|
|