Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5FTR373Fizyoterapide Duyu Bütünleme Terapisi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Duyu bozukluğu olan direylerin uygun ölçekler doğrultusunda değerlendirilmesi ve duyu bütünleme temeline dayanan tedavileri uygulayabilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; çocukların yaşadıkları duyusal tecrübelerin nörofizyolojik adaptasyonu ve çocuğun duruma uygun adaptif cevabın nasıl açığa çıkarılacağı, çocuğun çevresiyle olan sosyal, duygusal ve fiziksel etkileşimine pozitif yansıması, kişinin vücudu ve çevresinden aldığı duyu bilgileri beyinde bilginin kavranması, yorumlanması ve bütünleştirilmesi işlemlerinden geçerek, ortaya çıkan duysal bilginin kullanılarak organize bir cevap açığa çıkarılması konularına yer verilmiştir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu,
Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası, Gösterip yaptırma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sensory Integration and the Child: 25th Anniversary Edition, Ayres A.J., Western Psychological Services, 2005
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %5
Alan Bilgisi %95

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocukların yaşadıkları duyusal tecrübelerin nörofizyolojik adaptasyonunu tanımlayabilme ve çocuğun duruma uygun adaptif cevabın nasıl açığa çıkaracağını öngörebilme.
2 Beyinde işlenen duyusal girdilerin kullanılarak açığa çıkarılabilecek organize cevabı tanımlayabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Duyu sistemleri ve duyu bütünleme teorisine giriş
2 Duyu fonksiyon ve bozuklukları
3 Duyu fonksiyon ve bozuklukları
4 Ayres Duyu Bütünleme Teorisinin nörobiyolojik kökenleri
5 Ayres Duyu Bütünleme Teorisinin nörobiyolojik kökenleri
6 Duyu bütünleme bozukluklarını değerlendirme
7 Duyu bütünleme bozukluklarını değerlendirme (SIPT)
8 Ara sınav
9 Duyu bütünleme bozukluklarını değerlendirme (EASI)
10 Duyu bütünleme bozukluğu kalıbına uygun tedavi yaklaşımı
11 Duyu bütünleme bozukluğu kalıbına uygun tedavi yaklaşımı
12 Duyu bütünleme bozukluğu kalıbına uygun tedavi yaklaşımı
13 Duyu bütünleme bozukluğu kalıbına uygun tedavi yaklaşımı
14 Literatür incelemesi
15 Literatür incelemesi
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 3
Ö1 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 3
Ö2 2 3 3 3 3 2 2 2 2 2 1 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118553&curProgID=5611&lang=tr