Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Duyu bozukluğu olan direylerin uygun ölçekler doğrultusunda değerlendirilmesi ve duyu bütünleme temeline dayanan tedavileri uygulayabilmeleri hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; çocukların yaşadıkları duyusal tecrübelerin nörofizyolojik adaptasyonu ve çocuğun duruma uygun adaptif cevabın nasıl açığa çıkarılacağı, çocuğun çevresiyle olan sosyal, duygusal ve fiziksel etkileşimine pozitif yansıması, kişinin vücudu ve çevresinden aldığı duyu bilgileri beyinde bilginin kavranması, yorumlanması ve bütünleştirilmesi işlemlerinden geçerek, ortaya çıkan duysal bilginin kullanılarak organize bir cevap açığa çıkarılması konularına yer verilmiştir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası, Gösterip yaptırma
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Sensory Integration and the Child: 25th Anniversary Edition, Ayres A.J., Western Psychological Services, 2005
|
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%5
|
|
Alan Bilgisi
|
%95
|
|
|