Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; klinik problem çözmenin kavramsal boyutu, biyopsikososyal model, kanıta dayalı çalışma, sınıfta grupların oluşturulması ve olguların belirlenmesi, nörolojik, ortopedik, romatolojik, kardiyovasküler, pulmoner, pediatrik, obstetrik ve onkolojik olguların literatür taraması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi, olguların fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarına yönelik sunumların yapılması ve sunumlar üzerine sınıf içi tartışma yer almaktadır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası, Araştırma-inceleme
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Amine ATAÇ
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Fizyoterapi Rehabilitasyon 1. 2. 3. Cilt Editör: Ayşe KARADUMAN, Öznur TUNCA YILMAZ – 2016 Porter, S. (2013). Tidy's Physiotherapy E-Book. Elsevier Health Sciences.
|
|
Klinik gözlem yapılarak kaydedilecektir.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%5
|
|
Alan Bilgisi
|
%95
|
|
|