Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Beslenme ve Diyetetik
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, anne-çocuk beslenmesinin ve anne sütünün önemi, gebelik ve emziklilik fizyolojisi, bu dönemlerde enerji ve besin gereksinimleri hesaplanması, bebeklik dönemi, okul öncesi, okul çağı ve adölesan dönemi beslenmenin prensipleri ve önemi hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Dünyada ve Türkiyede anne ve çocuk beslenmesinin önemi, gebelik ve laktasyonda oluşan fizyolojik değişiklikler, problemler ve beslenme gereksinmeleri, 0-1 yaş bebek beslenmesi, anne sütü, tamamlayıcı beslenme ve bebek formülaları, 1-3 yaş grubu çocukların (toddler) ve 3-5 yaş grubu çocukların (okul öncesi/kreş) özellikleri, enerji ve besin ögesi gereksinimleri, 6-12 yaş grubu çocukların (okul çağı) özellikleri, enerji ve besin ögesi gereksinimleri, adolesan dönemi özellikleri, enerji ve besin ögesi gereksinimleri, çocuk ve adolesanların beslenme ile ilgili sorunları, çözümleri ve diyet tedavisi 3. Gebelikte enerji ve besin ögesi gereksinimleri 4. Anne sütü ve önemi 5. Laktasyon fizyolojisi, sorunları ve besin ögesi gereksinimleri 6. Beslenme ve mental gelişim 7. Term, preterm ve infantlarda beslenme 8. Vize Sınavı 9. Tamamlayıcı beslenme 10. Bebek mamaları 11. Yürüme çağı ve beslenme 12. Okul öncesi dönem ve beslenme 13. Okul dönemi çocuklarında beslenme 14. Adölesan dönem ve beslenme 15. Beslenme yetersizliğine bağlı görülen hastalıklar 16. Final Sınavı
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Çağla PINARLI cagla.pinarli@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Arş.Gör. Merve Özvar merve.ozvar@gedik.edu.tr
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
ders notları ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME TEDAVİSİ. HATİPOĞLU YAYINLARI, 2000 ANKARA
|
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
Ders Sunumları
|
|
|
|
Vize/Final
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%20
|
|
Alan Bilgisi
|
%80
|
|
|